A brit zenefogyasztás több mint fele stream

Az év első néhány hónapjában szokás szerint jönnek a hírek a 2017-es összefoglaló adatokról, az elsők között a nagyobb piacokról. A brit kiadók szervezete, a BPI által közzétett statisztikákból a legfontosabb az, hogy a zenefogyasztás több mint felét, 50,4%-át a stream adta. Természetesen a megvásárolt zenék “fogyasztása” nem mérhető úgy, mint a streamé, ahol minden egyes meghallgatásról keletkezik adat, ezért használják az iparágban az “album equivalent unit” átszámításokat: 1500 dal streamelése felel meg egy albumeladásnak. Ezzel a módszerrel számítva összesen 135,1 millió albumnyi zenét fogyasztott a brit közönség, ami 9,5%-os növekedés a 2016-os adathoz képest.

2017-ben összesen 68,1 milliárd audio streamet szolgáltak ki a zenei szolgáltatók (ebben tehát nincs benne a YouTube); mint a BBC írja, ez Nagy-Britannia lakosságával elosztva átlag 1036 streamelt dal fejenként. Ez az előző évihez képest 51,5%-os emelkedés. A csökkenő CD-eladások a fogyasztás 30,8%-át tették ki, a továbbra is emelkedő vinyl 3%-ot, a fizikai eladások majdnem egytizedét. A zenefogyasztás növekedése 2000 óta tavaly volt a legmagasabb.

A brit szórakoztatóipart összesítve vizsgálta az Entertainment Retailers Association (ERA); adataik szerint az iparág összesítve 8,8%-os növekedést produkált egy év alatt, ami több mint négyszerese a brit gazdaság növekedésének. A nem a bevételeket, hanem a kereskedelmi értéket vizsgáló statisztikák szerint a stream előfizetések összesített értéke 41,9%-kal nőtt, 577 millió fontra. Amiben az az érdekes, hogy a sorozatos akciókkal, illetve a családi csomagok egyre népszerűbbé válásával az egy előfizetőre eső összeg inkább csökken.

Az ERA vezetője “történelminek” nevezte ezt az eredményt. A BPI jelentésében olvasható összegzés inkább óvatosságra int. “Míg a gyors növekedés és a fizikai formátumok iránti rugalmas kereslet bizakodással tölthet el minket, fontos emlékeznünk arra, hogy a zeneipar teljes felépülésétől még messze vagyunk. Strukturális változásokra van szükség, ha a növekedést hosszú távon fenn akarjuk tartani”. A jelentés három területet nevez meg: a value gapet; azt, hogy a brit zenészek továbbra is szabadon turnézhassanak az EU területén, miután az ország kilép az Unióból; valamint egy olyan online környezet kialakítását, ami “ösztönzi a befektetéseket, biztonságos a fogyasztók számára, és ahol az illegális oldalak nem virágozhatnak”.

Minden formátumban Ed Sheeran volt a legsikeresebb, a Shape of You volt az év legnépszerűbb dala Nagy-Britanniában.



Kategóriák:Hírek

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: