A Midia Research elemzése az Egyesült Államok, Kanada és Ausztrália piacán hasonlította össze a stream és a rádiós piac adatait. A rádióhallgatók még mindig sokkal többen vannak, mint a streamelők (rádió: a lakosság 62%-a – Spotify: 19%, Amazon Prime Music: 10%, Apple Music: 7%), viszont az előbbi közönsége folyamatosan csökken: nagyjából negyedévenként 1-1%-kal, ami talán nem tűnik soknak, viszont meglehetősen állandó trend. Vagyis a rádiónak alkalmazkodnia kell a megváltozott környezethez, de van még ideje.
Még érdekesebb a két platform hallgatóinak kor szerinti megoszlása, ami az elemzés szerint „egymásnak majdnem pontos tükörképe”: minél idősebb valaki, annál valószínűbb, hogy rádiót hallgat, és minél fiatalabb, annál inkább streamel. A rádióhallgatók 34%-a 55 év fölötti, és minél fiatalabb valaki, annál kevésbé hallgat rádiót: a közönségnek csak 6%-a tartozik 16-19 korosztályba. A streamelők 13%-a 55 év fölötti, a torta legnagyobb szelete (25%) a 25-34 éves korosztályba tartozik; az ennél fiatalabbak kisebb súlyt képviselnek itt.
A stream számára tehát lehetőség kínálkozik arra, hogy ha a fiatalok megnyerésére koncentrál, akkor nagy szeletet hasítson ki a rádiós piacból – ami amúgy kb. kétszer akkora, mint a rögzített zenei piac. Másfelől – és ez gyakran kimarad a „stream megöli a rádiót” típusú cikkekből – a rádió nagy erőssége, hogy kínál olyan tartalmakat is, amiket a stream nem: erős személyiségek, lokalizált tartalmak, beszélgetések, hírek és sporthírek, időjárás. „Az Apple Beats 1 gyenge teljesítménye azt mutatja, hogy nem elég alkalmazni néhány rádiós hírességet és elindítani egy online adót” – írja a Midia Research.

Forrás: Midia Research
Categories: Hírek
Leave a Reply