Ne a „szexi playlistekre” koncentráljunk, hanem azokra, amikre van esély felkerülni

Mióta a befutás legfőbb kulcsát a playlistek jelentik, számos cikk foglalkozik azzal, hogyan lehet a kurátorokat megtalálni, kapcsolatba lépni velük, számot pitchelni nekik. (Blogunkon részletesen itt írtunk erről.) A CD Baby DIY Musician blogján olvasható cikk azonban egy másik megközelítést javasol: ne a „szexi”, nagy playlistekre koncentráljunk, amiket a Spotify által foglalkoztatott kurátorok raknak össze, hanem az algoritmusok által generáltakra, mint például a Release Radar és a Discover Weekly.

Ezek közül a Release Radar a Spotify egyik vezető alkalmazottja szerint is nagyobb forgalmat generál, mint bármelyik rengeteg követővel bíró, kurátori playlist. A cikk szerzője, független zenész pedig arról a tapasztalatáról számol be, hogy bár egy dala két, a műfajában jónak számító ilyen playlistre is felkerült, a hallgatottságának a nagy része így is a Release Radarról érkezett.

Hogyan lehet elérni, hogy minél több felhasználó számára ajánlja a zenénket az algoritmus?

1. Követőket kell gyűjteni a Spotify-on, hiszen jóval nagyobb eséllyel bekerül egy új dal az ajánlott új megjelenések közé, ha a felhasználó nemcsak hallgatja az előadót, hanem megnyomja a Follow gombot is. Kapcsolódik ehhez a Music Think Tanken megjelent írás, ami a Daydream Club nevű független zenekar tapasztalait összegzi, akik már 40 millió streamnél tartanak. Azt tanácsolják, hogy magyarázzuk el a rajongóknak, hogy igazából segítenek a kedvencüknek, ha a Spotify-on hallgatják, követik őt. (Főleg a néhány éve igen hangos „a Spotify filléreket fizet” nyilatkozatokat ellensúlyozandó azt is érdemes elmondani, hogy valójában anyagilag is így segítenek a legtöbbet, már ha nem vásárolnak valamit – és mindenképpen jobbat tesznek a művésznek, mint ha a YouTube-on hallgatják.) Minden egyes alkalommal, amikor a zenéjükről posztolnak, egyöntetűen a Spotify-ra próbálják terelni a rajongókat; illetve ott létrehoznak olyan tartalmakat (pl. saját playlisteket), amikről lehet posztoni.

2. Fókuszáljunk a legfontosabb mérőszámra, ami – mint arról már szó volt blogunkon – nem a meghallgatások puszta mennyisége, hanem a minél nagyobb „aktivitás”, amit kivált, vagyis az, hogy hányan mentik el kedvenceik közé a dalt, teszik fel saját playlistjükre, hallgatják végig stb. Érdemes tehát a rajongók figyelmét felhívni arra, hogy tegyék meg ezt, ha szeretik a zenekart.

3. Adjunk ki minél gyakrabban zenéket, hiszen az algoritmusnak így lesz minél több alkalma szerepeltetni ezt a playlisteken.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .