Elon Musk a világ 53. leggazdagabb embere, emellett – miközben cégeinek gazdasági teljesítményével komoly gondok vannak – nagyon ügyesen alakítja a vizionárius vállalkozót. Nem véletlen, hogy amikor a Met Galán kiderült, hogy a 4AD nagy független kiadóhoz leszerződött, sztárnak (még) nem nevezhető, de komoly kritikai elismerésnek örvendő énekesnővel, Grimesszal jár, akkor az hír lett minden bulvár- és komoly lapban is.
Emiatt kérdezték meg tőle a Twitteren, hogy melyik a kedvenc Grimes-dala (válasza alább), ezután egy másik felhasználó pedig a következőt kérdezte a vállalkozótól: „Mi a hasznosabb Grimes számára, ha megveszem a dalait vagy lemezeit az iTuneson, vagy ha megosztom a Spotify-on vagy YouTube-on?” Amire Elon Musk az alábbi, a Statista.com oldalon található, a Trichordist adataira támaszkodó táblázatot osztotta meg, a következő kommentárral: „Ez a táblázat megmutatja, milyen őrülten keveset fizetnek a kiadóknak & a művészeknek még ezeknek az összegeknek is csak a töredéke jut.”
This chart shows how crazy low payout is to labels & the artists only a small fraction of these numbers pic.twitter.com/2us0rzTMqk
— Elon Musk (@elonmusk) May 9, 2018
A megjegyzés alatt Elon Musk többet már nem szólt hozzá, de érdemes átfutni a válaszokat, hiszen kiderül nagyjából, hogy milyen érvek, ismeretek jutnak el a zene(ipar)i sajtón túlra. Egy dalszerző például megjegyzi, hogy több számot is írt, amik „több százezres nézettséget szereztek. Kaptam értük 20 dollárt.” Arra a vitában előkerült érvre, hogy „vannak más bevételi források, merch, koncertek stb.”, másvalaki ezt válaszolta: „És mi van azokkal a szerzőkkel és producerekkel, akik láthatatlanok, mert ‘csak’ írnak, nem turnéznak? Senki nem vásárol merchöt Britney társszerzőitől, az átlagos hallgató még azt sem tudja, hogy az előadó nem feltétlenül azonos a szerzővel és producerrel.” Azonban miközben a zeneipari szervezetek évek óta az értékhézagról beszélnek a nyilvánosságnak, ez a kifejezés nem is került elő itt a Twitteren.
Az Inverse emlékeztetett arra is, hogy 2017-ben megjelent egy meg nem erősített pletyka arról, hogy a Tesla is beléphet a stream piacra, hogy az – amúgy is nagy sebességű netkapcsolattal bíró – elektromos autóiban szóló zenét saját szolgáltatásuk adja. Állítólag már tárgyaltak is a major kiadókkal, és egy több szintű, árazású szolgáltatást terveztek. Azóta nem tudni semmit arról, hogy valóban volt-e ilyen terv, illetve hogy még mindig van-e.
Elon Musk kedvenc Grimes-dalai: a Flesh Without Blood és a Kill V. Maim az Art Angels című albumról
Categories: Hírek
Leave a Reply