Tippek a 2018-as ASCAP Expóról

Az Egyesült Államokban május elején tartották a dalszerzőknek szóló konferenciát, az ASCAP Expót. Az itt elhangzottakból állítottunk össze 10 tippet szerzőknek – egyenesen Los Angelesből. 

1. Építsünk kapcsolatokat másképp!
Amikor egy zenei eseményen próbálunk kapcsolatba lépni a számunkra érdekes emberekkel, arra figyeljünk, mi mit tudunk adni nekik. Inkább erre fókuszáljunk, és ne feltétlenül arra, hogy mi mit kaphatunk tőlük. Ne erőltessük rá senkire a zenénk meghallgatását!
Az ASCAP elnöke büszkén mesélte, hogy Meghan Trainor, popénekes világsztár is az ASCAP Expón indította karrierjét. Trainor 8 évvel ezelőtt, 16 éves énekes-dalszerzőként a konferencián ismerkedett össze azokkal a szerzőtársakkal, producerekkel és hangfelvételkiadóval, akikkel a mai napig dolgozik.
Szinte minden előadó felhívta a kapcsolatépítésre a figyelmet, a panelbeszélgetések és előadások közötti networkingre buzdítva a résztvevőket.

2. Legyenek az érzelmeink a múzsák!
Attól, hogy már sokszor hallottuk, még mindig igaz: hiteles és jó zene őszinte érzelmi háttérből születik. A kereskedelmi siker helyett a valódi érzésre és őszinte megnyilatkozásra fókuszáljunk. Igazán sikeres és eltalált dalok elkészülhetnek akár 3-4 óra leforgása alatt, az ötlet kipattanásától a dal végleges albumverziójának a felvételéig.

3. Sose legyünk lusták feljegyezni a gondolatainkat!
Még akkor sem, ha egy ötlet éjszaka, álmunkban jut eszünkbe. Hiába gondoljuk azt félálomban, hogy biztosan emlékezni fogunk…

4. A jogdíjak megosztását mielőbb tisztázzuk!
A későbbi kellemetlen viták elkerülése végett a szerzőtársakkal már a dal születésekor egyezzünk meg arról, hogyan osztjuk fel a jogdíjakat egymás között.

5. Legyen víziónk a színpadi előadásról!
Dalíráskor képzeljük el magunkat vagy a potenciális előadót a színpadon. Mi az első benyomás, milyen az összhatás? Mit szeretnénk látni és hallani az előadótól? Fogalmazzuk meg konkrétan, mert ez fontos lesz ahhoz, hogy a megszülető dal tükrözze a valódi elképzeléseinket.

6. Legyen konkrét célja a születő dalnak!
Megbízásból vagy belső késztetésből készül? Mi a dal „feladata”, mit szeretnénk elérni vele? A világ jobbá tétele a szándékunk? Egy személyes élményt fogalmazunk meg? Indulatból jön?

7. Meséljünk történetet!
A legjobban eltalált dalszövegek történetet mesélnek el. Mindent, még a sokat megénekelt, szerelemmel kapcsolatos témákat is meg lehet így közelíteni.

8. Írás közben kapcsoljuk ki a kritikus belső hangot!
Fókuszáljunk az alkotásra és írjunk ki magunkból minden ötletet.

9. Ne féljünk túlságosan attól, hogy nem leszünk eredetiek!
Egy aktuális kedvencből csináljuk meg nyugodtan a saját verziónkat – akkor is, ha más zenéjéből merítettünk. Mivel senki nem tud tökéletesen másolni, nagy az esélye, hogy lesz benne valami eredeti, személyes. Ha nem csupán a fióknak készül, akkor természetesen szerezzük meg az eredeti szerzők engedélyét az átdolgozáshoz.

10. Fordítsunk nagy figyelmet a közösségi média felületeinkre!
Buzdítsuk a követőinket, hogy osszák meg, ha hallgatják a zenénket. Legyen oldalunk interaktív, kérjük ki aktív rajongóink véleményét. Fontos a rendszeres posztolás, maradjunk frissek és aktuálisak. 4 napnál tovább nem érdemes „hallgatni”, mert az érdeklődés csökkenni kezd az oldalon. A hashtagek használata bővíti a posztot megtekintők körét és számát.

 

Fotó: Az ASCAP Expo Facebook oldala



Kategóriák:Hírek

Címkék:, ,

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: