Drake 440 millió dollárt hoz szülővárosa, Toronto turizmusának

Drake új lemeze, a Scorpion – szokás szerint – máris megdöntött mindenféle stream rekordot, például ez az első album, amit egy hét alatt több mint egymilliárdszor streameltek (az összes platformon összesítve), és a csapból is a kanadai szupersztár folyik. A Drake-hírtermés érdekes darabja a Vice News riportja, ami azt méri fel, hogy napjaink egyik legnagyobb sztárja mennyit hozott szülővárosának, Torontónak.

A várost Drake gyakran The 6 vagy The 6ix néven emlegeti (ennek eredetére több változat is van: vagy a 416-os és 647-es irányítószámból jön, vagy onnan, hogy hat körzetből áll a város, amik egyébként csak 1998-ban egyesültek). Toronto nevezetességei, éttermei, klubjai, vagy éppen az NBA-ben játszó Toronto Raptors gyakran előfordulnak Drake szövegeiben, klipjeiben, közösségi médiás posztjaiban, borítóin stb.

Ezek együttvéve a város “újrabrandelését” jelentették a Vice által megszólaltatott marketingszakértő szerint. Gordon Hendren azt mondja, számításaik szerint a város évi 8,8 milliárd dolláros turisztikai bevételének kb. 5%-a, 440 millió dollár (120 milliárd forint) köszönhető Drake-nek. Ennek egy része közvetlenül látható, például a Toronto Raptors jegy- és merch eladásainak növekedése egyértelműen neki köszönhető. A riportban megszólal egy önkormányzati tanácstag is, aki azon dolgozik, hogy befektetőket hozzon a városba; elmeséli, hogy egy nagy (a városi költségvetésnek 147 millió dollárt jelentő) tech konferenciát sikerült Torontóba csábítania. Amikor a döntéshozóknak bemutatta a várost, beszélt arról, hányan laknak itt stb., “és amikor említettem, hogy itt él Drake, egyszerűen megőrültek, pusztán a nevének hallatán.”

A Scorpion megjelenését egyébként precedens nélküli kampány követte a Spotify-on: Drake számai szinte minden nagyobb, a szolgáltató által összeállított playlisten ott voltak, ahol pedig nem, annak indexképén is ő volt látható (ilyen volt például a Best Of British playlist its). Egyes felháborodott felhasználók írtak a Spotify-nak, hogy ők fizetnek azért, hogy ne kelljen reklámokkal találkozniuk, ez pedig egyértelműen az volt – és köztük voltak olyanok, akik egy havi előfizetési díjat vissza is kaptak, mások viszont nem. A Billboardnak a cég nem nyilatkozott, de név nélküli források szerint a panaszkodók száma nem volt nagy, bár hangosak voltak. Többekben a U2 az iTunes-felhasználók könyvtárába kérés nélkül betöltött lemezének PR-fiaskóját idézte fel az eset.



Kategóriák:Hírek

Címkék:, ,

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: