Hivatalos csatornán lehet Spotify-playlistekre ajánlani dalokat

Mióta a playlistek lettek a befutás legfontosabb fórumai (jellemzően, ha nem is mindig az ezeken elért eredményeket követi a siker más platformokon), azóta izgatja a zenészek közösségét, hogyan lehet ezekre felkerülni – lásd például beszámolónkat a tavalyi BuSH-on elhangzott beszélgetésről.

Ezért nagyon fontos, hogy minden zenész, menedzsment és kiadó számára teljesen nyitottá tették az a dalok playlistre ajánlását (pitch). A funkciót a Spotify For Artists vagy Spotify Analytics aloldalon lehet elérni, és természetesen csak a Spotify saját szerkesztői által összeállított playlistekre vonatkozik.

A szolgáltató ebben a blogbejegyzésben írja le, hogyan működik a funkció. Egy még meg nem jelent számot lehet kijelölni a beküldésre. “Fontos, hogy a lehető legtöbb információt megadd nekünk róla: műfaj, hangulat és más adatok, amik segíthetnek annak eldöntésében, hogy melyik playlisten lenne jó helye. Megadhatod, hogy milyen hangszerek szólnak benne, hogy feldolgozás-e, és hogy milyen kultúrákhoz tartozik a dal, illetve te magad. Ezeket az adatokat kiegészítjük azzal, amit mi tudunk rólad: milyen más művészeket hallgatnak még a rajongóid, milyen playlisteken szerepeltél már stb.”

A Spotify azt ígéri, hogy a több mint száz kurátorból álló szerkesztői csapat az így ajánlott zenék között fog keresgélni – azt nem, hogy mindent meg is hallgatnak. Fontos azonban, hogy a hivatalos playlistek mellett ezek az ajánlatok az automatikus playlistekre is hatással lesznek. Így például ha egy dalt a megjelenés előtt legalább egy héttel, megfelelően felcímkézve beküldünk, akkor ez meg fog jelenni minden Spotify-követőnknek a Release Radar playlisten. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy megválaszthatjuk, hogy egy nagyobb megjelenést (EP, LP) melyik dallal szeretnénk promotálni. Mint arról részletesen itt írtunk, a kevésbé “szexi”, algoritmikus playlistek sok zenész számára több meghallgatást hoznak, nagyobb elérést generálnak, mint a szerkesztettek.

“Precedens nélküli, hatékony és könnyű” elérés: ezt nyújtja az új funkció a Spotify közleménye szerint. A cég egyik vezetője azt mondta, hogy a kérdés, amit a legtöbbször feltettek nekik, éppen ez volt: hogyan lehet elérni a fontos playlistek szerkesztőit? Ezért fejlesztették ki az új funkciót, ami béta verzió, vagyis várják majd a zeneipar visszajelzéseit a működéséről.

A Spotify mindehhez hozzátette azt is, hogy “kristálytisztán ki kell jelentenünk: nem lehet pénzzel megvásárolni a playlistekre felkerülést” – legalábbis ami a cég saját szerkesztői által összeállított playlisteket illeti. Más playlistek esetén ez nem ilyen egyértelmű. Legutóbb idén tavasszal jelent meg nagy cikk arról, hogy külön cégek alakultak a kurátorok (figyelmének) megvásárolását megkönnyítendő – azóta a Spotify tett ezek ellen lépéseket.

A Music Ally cikke az új funkció megjelenését kommentálva azt írja, hogy sok még a nyitott kérdés. Elsősorban persze az, hogy a szerkesztők hogyan fogják feldolgozni a feltehetően rendkívül sok beérkező zenét. Továbbá az is, hogy érkezik-e majd valamilyen visszajelzés a beküldött dalokra: megtudhatja-e egy zenész, hogy az ajánlott száma felkerült egy playlistre, vagy egyáltalán belehallgatott-e egy szerkesztő. A lap szerint a funkció bevezetése azt mutatja, hogy a stream szolgáltatók közötti verseny nem kizárólag a felhasználók számára nyújtott funkciók területén zajlik: az is fontos, hogy ki mit (például milyen adatelemző és marketing eszközöket) kínál a művészek közösségének.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading