GPS-adatokkal ellenőrizte a Spotify, hogy tényleg családtagok használják-e a családi csomagot

Mint arról részletesen itt írtunk, a Spotify előfizetői bázisának növekedése együtt jár a családi csomagot használók arányának növekedésével, ami logikusan az egy felhasználóra eső bevétel csökkenésével jár. A Billboard szerint a tendencia zavarja a kiadókat, és várható, hogy ezek a családi csomag előfizetési díjának növelését akarják majd elérni. Az is sokaknak gyanús, hogy a családi csomagokat nem kizárólag családtagok használják arra, hogy csökkentsék előfizetési díjukat.

A Quartz cikke szerint egyes amerikai és német felhasználókat e-mailben kért arra a Spotify, hogy engedjenek hozzáférést a telefonjuk GPS adataihoz, ezzel megerősítve, hogy valóban ugyanott laknak, mint a családi csomagjuk többi felhasználója. Ennek feltétele ugyanis az is, hogy a családtagok egy címen éljenek. Ahogy az várható, többen felháborodtak a “család” ilyen szűk és életszerűtlen meghatározásán, és persze a GPS adatokhoz hozzáférés is többeket zavart (noha a Spotify azt írta, hogy kizárólag a lakcím ellenőrzéséhez fogják felhasználni). Aki nem járul ehhez hozzá, elveszítheti a családi kedvezményét – írta a cég.

A Billboard úgy tudja, hogy az ellenőrzés már le is zárult, de az eredményéről nem került nyilvánosságra semmi. A lap idézi egy médiakutató cég eredményét, amely szerint az ezredfordulós generációba tartozók 35%-ára jellemző, hogy megosztja a stream szolgáltatásokhoz tartozó jelszavát. A Quartz a Netflix esetén úgy becsüli, hogy ha komolyan fellépnének a jelszómegosztás ellen, éves bevételük akár 400 millió dollárral is nőhetne.



Kategóriák:Hírek

Címkék:,

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: