GPS-adatokkal ellenőrizte a Spotify, hogy tényleg családtagok használják-e a családi csomagot

Mint arról részletesen itt írtunk, a Spotify előfizetői bázisának növekedése együtt jár a családi csomagot használók arányának növekedésével, ami logikusan az egy felhasználóra eső bevétel csökkenésével jár. A Billboard szerint a tendencia zavarja a kiadókat, és várható, hogy ezek a családi csomag előfizetési díjának növelését akarják majd elérni. Az is sokaknak gyanús, hogy a családi csomagokat nem kizárólag családtagok használják arra, hogy csökkentsék előfizetési díjukat.

A Quartz cikke szerint egyes amerikai és német felhasználókat e-mailben kért arra a Spotify, hogy engedjenek hozzáférést a telefonjuk GPS adataihoz, ezzel megerősítve, hogy valóban ugyanott laknak, mint a családi csomagjuk többi felhasználója. Ennek feltétele ugyanis az is, hogy a családtagok egy címen éljenek. Ahogy az várható, többen felháborodtak a “család” ilyen szűk és életszerűtlen meghatározásán, és persze a GPS adatokhoz hozzáférés is többeket zavart (noha a Spotify azt írta, hogy kizárólag a lakcím ellenőrzéséhez fogják felhasználni). Aki nem járul ehhez hozzá, elveszítheti a családi kedvezményét – írta a cég.

A Billboard úgy tudja, hogy az ellenőrzés már le is zárult, de az eredményéről nem került nyilvánosságra semmi. A lap idézi egy médiakutató cég eredményét, amely szerint az ezredfordulós generációba tartozók 35%-ára jellemző, hogy megosztja a stream szolgáltatásokhoz tartozó jelszavát. A Quartz a Netflix esetén úgy becsüli, hogy ha komolyan fellépnének a jelszómegosztás ellen, éves bevételük akár 400 millió dollárral is nőhetne.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading