Ahogy a tavalyi Budapest Showcase Hub „sztárja” a leginkább a Stranger Things sorozat music supervisoraként elhíresült Nora Felder volt, idén is lesz egy igen ismert szakember erről a területről: Thomas Golubić, aki többek között a Breaking Bad és a Better Call Saul, a Walking Dead és a Sírhant művek zenéinek kiválasztásáért volt felelős. (Mint azt a legismertebb mai dalszerző-sztárról, Siáról szóló cikkünkben írtuk, az utóbbi sorozat záró epizódjába bekerült Breathe Me volt az, ami nagy lökést adott a karrierjének.) Thomas Golubić két workshopot is tart a filmzenék területének egyik kiemelkedő hazai képviselőjével, Balázs Ádámmal. (A Mindenki, a Testről és lélekről, a Terápia és más filmek, sorozatok, valamint sok reklám zenéjének szerzője a tavalyi Dalszerző Expón is tartott előadást, felvétele itt látható.)
A workshopok a filmzenében érdekeltek két csoportjának szólnak, vagyis az egyik a rendezőknek, producereknek, a másik zeneszerzőknek. Utóbbira zenei referenciák megadásával lehet jelentkezni (részletek itt), a kiválasztott résztvevők előre megkapják a jeleneteket, amikhez vázlatokkal, ötletekkel készülhetnek. A filmeseknek szóló workshopra egy kis- vagy nagyjátékfilm szinopszisával és zenei terveivel lehet jelentkezni, részletek itt. A két program november 15-én (rendezők, producerek) és 16-án (zeneszerzők) lesz a Brody Studiosban, a BuSH partnere megszervezésükben a Filmalap Fast Forward Programja.
Az idei BuSH konferenciaprogramja még nem teljes; amit eddig lehet tudni róla, itt található meg. Találkozhatunk még egy igen jó névvel: előadást és workshopot is tart Andrew Kahn reklámzenei supervisor, aki leginkább arról nevezetes, hogy 2007 és 2011 között dolgozott a pont a zeneválasztás miatt ikonikussá vált Apple-reklámokon (pl. ezen a nagyon híres iPod Nano-reklámon), valamint olyan cégek kampányain, mint a Nike, a Google, a Target, az Adidas és a Cadillac. Andrew Kahnt a legnagyobb zenei lapokban is rendszeresen megkérdezik a témáról.
Az már a mostani, részleges információk alapján is látszik, hogy a korábbiakhoz hasonlóan a szórakoztató, a legújabb zeneipari történéseket bemutató és a nagyon gyakorlatias oldal egyaránt megjelenik majd a BuSH programjában. A zeneipari konferenciák kötelező témáját, a blockchaint bemutató program leírása például az ambiciózus és ígéretes kezdeményezések mellett a „legnevetségesebbek” bemutatását ígéri, valamint azt, hogy elkülöníti a rendes blockchain projekteket a szimpla bullshittől. Nagyon hasznosnak ígérkezik a német Wagmüller PR vezetőjének workshopja, aki közvetlen visszajelzéseket ad majd a jelentkezőknek, akik sajtóanyaggal, a német piacra vonatkozó terveik ismertetésével, valamint három kérdéssel jelentkezhetnek. A HOTS Outbreakers Lab intenzív exportra felkészítő táborában, valamint a BuSH-on is járt Magda Chołyst coach egy lépésről lépésre végrehajtható tervet mutat majd be arra, hogyan lehet hatékony, kreatív csapatot építeni, ami a konkrét szervezési feladatoktól a kommunikáción át a stratégiai tervekig minden szinten jól működik.
A showcase fesztiválok világát sajátos megközelítésben mutatják meg: „a régi magyar tévéműsorok stílusát” követve három zenész kérdezgetheti szabadon a jelentős Reeperbahn showcase zenei vezetőjét. Komoly és fontos témának ígérkezik a következő: „Hogyan költsük el jól a közpénzt?” Itt többek között a pályázás tudnivalóiról, az elnyert támogatások felelősségteljes elköltéséről, a közpénz nélkül fenntarthatóvá váló és anélkül életképtelen projektekről lesz szó; a bejelentett beszélgetők: a norvég Stein Bjelland, aki zenészként végigjárta Európát és Amerikát, volt és van fesztiválszervező, menedzsment és tanácsadó cége, és ő hozta létre az első norvég zenei befektetési alapot is. Marcus Rüssel pedig a koncertadatbázis Gigmit és a showcase fesztiválok szövetsége, az INES képviselője.
A november 15-től 17-ig megrendezett BuSH honlapja itt található, Facebook-oldala itt. A korábbi konferenciákról szóló beszámolónk, valamin tanácsaink arról, hogyan lehet a legtöbbet kihozni az ilyen eseményekből, itt találhatók összegyűjtve.
Categories: Hírek
Leave a Reply