Mostantól lehet pénzt keresni a Soundclouddal, ha elég a hallgatód ott, ahol van bevétel

A Soundcloud Premier a platform monetizációs programja, vagyis ennek keretében részesülhetnek az alkotók a Soundcloud bevételeiből. A Soundcloud közismerten elsősorban az ingyenes zenehallgatásra épül, viszont már egy ideje vannak reklámok, legalábbis bizonyos országokban, illetve 2016-ban elindult a Soundcloud Go előfizetési program (itt írtunk róla részletesen).

Ezt a programot terjeszti ki most a Soundcloud, ahogy közleményükben írják, „több ezer alkotóról több százezer alkotóra”. Ez azt is jelenti, hogy nem mindenki számára elérhető a monetizálás, hanem csak azok számára, akik Soundcloud Pro vagy Pro Unlimited előfizetéssel rendelkeznek (ezek havi 7, illetve 11 euró fejében több eszközt, lehetőséget kínálnak az alkotóknak), és az elmúlt hónapban legalább ötezer lejátszást szereztek olyan országban, ahol vannak reklámok és előfizetés (USA, Nagy-Britannia, Kanada, Ausztrália, Franciaország, Németország, Írország, Hollandia, Új-Zéland). Ez tehát nem azt jelenti, hogy magának az alkotónak is ezekben az országokban kell élnie, hanem csak azt, hogy ezekből kellő számú hallgatót kell összegyűjtenie.

A program egyelőre csak az eredeti szerzeményekre vonatkozik, vagyis a Soundcloudon nagy számban található (nem hivatalos) remixek, mashupok, DJ-mixek nem monetizálhatók. (Az ezekben felhasznált számokat elvileg a rendszer felismeri, és ez egy idő óta nem feltétlenül vezet ez ahhoz, hogy eltávolítja a tartalmat.) A Billboardnak azonban a Soundcloud vezérigazgatója, Kerry Trainor azt mondta, hogy keresik annak a formáját is, hogy ezekért hogyan lehetne fizetni az alkotóknak. (A megfogalmazás eléggé távoli azért, kb. így: „érdekli a céget ennek a lehetőségnek a feltárása”.) Továbbá akiket jogsértésen kapott a rendszer, azok egyelőre nem léphetnek be a monetizálási programba.

Azt, hogy a bevételek mekkora hányadát utalják át havonta, nem árulta el a Soundcloud, csak azt, hogy ez „eléri vagy meg is haladja bármelyik másik stream szolgáltató” által alkalmazott arányokat. A közlemény hangsúlyozza még azt, hogy azonnal monetizálhatók a zenék, és a rajongókkal való közvetlen kapcsolattartást. Valószínűleg mindkettő hallgatólagosan a Spotify által nemrég megnyitott feltöltési lehetőséghez képest hangsúlyozza a Soundcloud előnyeit (a Spotify esetén van például várakozási idő – bővebben lásd itt). A Billboardban olvasható nyilatkozat is tartalmaz egy egyértelmű, bár nem nevesített oldalvágást: „miközben némely platformok több száz alkotónak kínálják a monetizálás lehetőségét, mi több százezernek”.

A Soundcloud utoljára 2017 nyarán szerepelt sokat a zeneipari hírekben, amikor egyes – általuk cáfolt – értesülések szerint csak néhány hónapra elég pénzük maradt. Ezután eladták a céget, és ekkor érkezett vezetőnek Kerry Trainor, a független filmeseket középpontba állító, a YouTube-hoz képest másik pályán versenyző és sikeres Vimeo videómegosztótól – erről itt írtunk. A cég mindenesetre nem ment tönkre, de azt nem lehet tudni, hogy például hány előfizetőt sikerült összeszedniük, pedig a bevételek alakulása befolyásolja azt is, mennyi pénzt lehet keresni a Soundcloudra feltöltött zenék monetizálásával.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .