DJ-k, online rádiósok is kereshetnek a Mixcloud előfizetési modelljével

A Mixcloud bejelentette, hogy Select néven elindítja sajátos előfizetését. Az alapvető különbség az, hogy nem a teljes platformra vonatkozik ez, hanem a felhasználók egyes csatornákra iratkozhatnak fel, vagyis kedvenc DJ-jüket, rádióműsorukat, podcastjukat támogathatják. Az előfizetési díjat a csatorna maga határozza meg, a minimum havi 2,99 eurónál magasabb összeget is kérhet; a leglelkesebb feliratkozók maguk is válaszhatják azt, hogy a szükségesnél többet kívánnak juttatni kedvencüknek.

A befolyó előfizetési díjakból kifizetik a lejátszott zenék jogtulajdonosait – a zenéket a feltöltő mellett a Mixcloud saját szoftvere azonosítja -, a maradék (közelebbről meg nem határozott) “nagy részét” a DJ-kurátor kapja. Mindez egyelőre csak 47 kiválasztott alkotó számára érhető el. Vannak köztük olyan sztár-DJ-k, mint John Digweed és Afrojack, valamint rádiók, pl. a Red Light Radio és a Soho Radio. Később pedig mindenki számára megnyitják a lehetőséget. A Select aloldalon lehet feliratkozni, hogy erről időben értesüljünk. Az előfizetés a világ majd’ minden országában elérhető, tehát nálunk is; Kína, Japán és Észak-Korea a kivétel.

Az előfizetők azon túl, hogy támogatják kedvencüket, offline zenehallgatási lehetőséget kapnak, és előre láthatják a teljes mix, adás tracklistjét, ami az ingyenes felhasználók számára nem lehetséges. A honlap további előnyöket is ígér későbbre. A DJ-k leglelkesebb rajongóikkal szoros kapcsolatot ápolhatnak, bár ennek formáiról sem olvasható közelebbi tájékoztatás – a Billboard cikke futólag említi a csak nekik szóló üzeneteket és az exkluzív, az előfizetők számára elérhető tartalmak lehetőségét.

A zeneipari lapnak a Mixcloud egyik alapítója, Nikhil Shah nyilatkozott. Mint mondta, a DJ-k, online rádiósok, podcastkészítők közül sokan korábban nem kaphattak jövedelmet a munkájukért, “noha jelentős, értékes tartalmat állítanak elő”. Minden más előfizetési modellhez hasonlóan itt is az ingyenes felhasználók átcsábítása a kulcs, ezt célozzák a nekik járó előnyök. Egy alapvetően ingyenes szolgáltatásra “nem könnyű előfizetéses modellt ráhúzni”, nem is gondolják, hogy hamar nagy sikereket érnek el, de hosszú távon “a közösségre figyelve, tesztelve és fejlesztve a szolgáltatást komoly lehetőségeket jelent ez számunkra és a zeneiparnak is” – mondta.

A Mixcloud 2005-ben indult, jelenleg havi 17 millió aktív felhasználója van a mixeket, rádióműsorokat, podcastokat streamre kínáló platformnak. Mint arról korábban itt írtunk, a Mixcloud kvázi online rádióként működik, azzal a komoly különbséggel, hogy felhasználók töltik fel a mixeket, műsorokat. Ezekből jelenleg több mint 15 millió érhető el 1,3 millió DJ-től, kurátortól, az átlagos hosszúságuk 45 perc. Az online rádió besorolás azt is jelenti, hogy a jogtulajdonosokkal nem kellett jogosítási szerződést kötniük, csak az ilyen szolgáltatókra vonatkozó jogdíjat kellett befizetniük. (A rádióként működés miatt van, hogy az ingyenes felhasználók nem láthatják előre a teljes tracklistet.) Az előfizetés ehhez képest új modell, amihez a nagy és független kiadókkal és zeneműkiadókkal, jogkezelőkkel is aláírták a megállapodásokat.



Kategóriák:Hírek

Címkék:, , ,

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: