A brit zeneipari dolgozók 2%-a gondolja, hogy jó lesz neki a Brexit

A Brexit körüli politikai fordulatok közepette jelent meg egy nyílt levél, amit a Music4EU szervezet kezdeményezett, aláírói között pedig ott van a brit zenei élet számos nagy szakmai szervezete – British Academy of Songwriters, Composers & Authors; Music Managers Forum; Musicians Union; Music Producers Guild; Featured Artist Coalition; Association of Independent Music -, valamint kiadók (Beggars Group, Ninja Tune, Warp, Domino), menedzsment cégek és sztárok, köztük a Pink Floyd, a Marillion, a Blur, a Libertines, a Subways tagjai, Annie Lennox, Chrissie Hynde, Paloma Faith, Jamie Cullum és mások.

A szövegben felhozott Brexit-ellenes érvek ismerősek lehetnek, hiszen a népszavazás óta a legtöbb nemzetközi szakmai rendezvényen szóba kerültek: a kilépés nehezebbé teszi az amúgy rendkívül sikeres brit zeneipar nemzetközi piacra juttatását, pedig évi 2,5 milliárd font értékű a zenei export; különösen a nemzetközi turnék kerülnek veszélybe. Az EU előnyei között a vámunión és a szabad mozgáson túl ott szerepel az európai jogi környezet is, az egységes európai digitális piac és a szerzői jogi irányelv reformtörekvései is, amelyekhez a szöveg szerint számos ponton hozzájárultak a brit szervezetek – az ezek által nyújtott védelem nélkül a brit zenei szervezetek jelentős hátrányba kerülnek EU-n belüli versenytársaikhoz képest.

Érdekes az a felmérés, amire a levél hivatkozik: eszerint a brit zeneipari szereplők közül egy kérdőíves vizsgálaton mindössze 2% mondta azt, hogy szerinte Nagy-Britannia kilépése pozitív hatással lesz a munkalehetőségeire. Ezért a nyílt levél szerint “létfontosságú, hogy megtaláljuk a kiutat ebből a káoszból”.

A Music Ally egyébként megjegyzi, hogy az aláírók közül hiányzik a kiadók szakmai szervezete, a BPI. 



Kategóriák:Hírek

Címkék:, ,

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: