Ismét a régi zenék domináltak az USA-ban, a vezető műfaj a hiphop

A vezető Nielsen piackutató egyik fő riválisává lett BuzzAngle éves jelentése érdekes adatokat közöl az Egyesült Államok zenefogyasztásáról. A teljes szöveg itt olvasható, itt a zenefogyasztás a kiadás ideje, illetve a műfaj szerinti megosztását emeljük ki.

2016-ban nagy figyelmet váltott ki, hogy az ún. katalógus, vagyis másfél évnél régebben kiadott repertoár átvette a vezetést a zenefogyasztásban, majd ez a következő évben is így maradt – bővebben lásd e cikkünket. A BuzzAngle által használt “deep catalog” besorolás, amibe a három évnél régebben megjelent kiadványok tartoznak, ismét jól teljesített: a jelentés szerint az albumok területén a fogyasztás 50,6%-a, a daloknál 49,8%-a tartozik ide. A katalógus, vagyis 1,5-3 éve megjelent kiadványoknál ez az arány 11,7% (album), illetve 12,4% (dal). Az újabb zenék között a nem egészen újak, vagyis a 8 hetesnél régebbiek az erősebbek: 25,5% (album), 26,8% (dal). A legújabb, a hallgatás pillanatában két hónapnál rövidebb ideje megjelent zenék az összes fogyasztásnak 12,2%-át (album), illetve 11%-át (dal) tették csak ki. A deep catalog kimagaslóan jól teljesített vinylen: ezen a hordozón az eladott albumok kétharmada három évesnél régebbi. A streamben is 49,5%-ot tett ki a kategória; egybevonva a két catalog besorolást, a streamelt dalok 62,1%-a másfél évnél régebbi.

Forrás: BuzzAngle

A hiphop 2017-ben vette át a vezető szerepet az Egyesült Államok zenefogyasztásában, és 2018-ban is a műfaj volt az első az albumfogyasztásban (21,7%), és még magasabb arányban a dalfogyasztásban (24,7%). Az urban, vagyis hiphop + R&B kategória az on-demand stream több mint harmadát, 36%-át tette ki. A rock a streamben kifejezetten rosszul teljesített: a 2017-es 19%-ról 11%-ra csökkent a részesedése. Másfelől viszont ez a legerősebb műfaj az albumeladásokban (26,5%), ezen belül a digitális letöltésekben, és kimagaslóan a vinyl eladásokban (41,7%). A pop viszont a CD-k területén vezet (27,5%), és ezáltal egyben a fizikai eladásokat tekintve is az első helyen áll (27,2%).

Érdekes még a latin műfaj helyzete, hiszen 2018 egyik legfontosabb, legtöbbet elemzett zenei trendje az volt, hogy a Despacito nem egyszeri sikernek bizonyult, hanem a latin pop (ezen belül főleg, de nem kizárólag a reggaeton) virágkorát hozta el. A latin zenék kifejezetten gyengén teljesítenek az albumeladásokban (1,5% – ehhez képest pl. a jazz itt 2,7%, a klasszikus zene 2,5%), viszont a videó streamben a hiphop után alig lemaradva 21,8% a műfaj részesedése. Az audio stream területén ennél jóval gyengébb a latin pop (5,8%), tekintve azonban a videó túlsúlyát, az összesített stream listán is a megosztott harmadik helyen áll a hiphop és a pop után, a rockkal azonos részesedéssel (11,4%).

Forrás: BuzzAngle


Kategóriák:Hírek

Címkék:, , ,

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: