Csináld magad turnézás Európában: tanácsok a helyszínek kereséséhez

A CD Baby oldalán futó DIY Musician blog hívta fel a figyelmet Brett Newski “dork-rock trubatúr” videójára, ami arról szól, hogyan lehet adatbázist építeni olyan európai helyszínekről, ahol potenciálisan felléphetünk akár anélkül is, hogy egy kiadó vagy booking ügynök képviselne minket, vagyis amelyeket közvetlenül megkereshetünk. Természetesen rétegzenei előadókra és ennek megfelelően kis helyszínekre koncentrál.

A lényeg az, hogy a Bandcampen – ahol a legtöbb műfajból megtalálható a rétegzenei előadók jó része – lehet stílus és székhely szerint keresni, és az így megtalált, hozzánk hasonló stílusban mozgó előadók koncertjeinek a helyszíneit kell végignézni. A Songkick és a BandsInTown koncertadatbázisaiban is érdemes keresgélni. Newski tanácsaiban nincs nagy meglepetés, de alapos, és így megspórolhatja azt, hogy valami magunktól nem jut eszünkbe, és saját hibánkból kell ezt megtanulnunk. Érdemes például a helyszínek oldalán vagy Facebook-profilján megnézni a fotókat, így ellenőrizni, hogy a helyszín mérete és hangulata tényleg megfelel-e nekünk. Az épített adatbázisban a klub neve, helyszíne, elérhetősége és mérete mellett érdemes felírni a kontakt nevét (így személyes levelet írhatunk neki), és vezetni azt is, hogy mikor írtunk neki.

Kifejezetten érdekes Brett Newski vállalkozása, egyrészt önmagában, másrészt keresetkiegészítő ötletként. A DIY Euro Touring oldalon 247 dollárért (68 ezer forint) kínál egy olyan kurzust, ami bevezet az európai DIY turnézás minden titkába. Ebben a videók mellett benne van például a fenti módszerrel évek alatt felépített adatbázis is a helyszínekről. Mint a kedvcsinálóban írja, az észak-amerikai, brit és ausztrál piac túltelített, a kontinentális Európa viszont az ideális terep a turnézásra – annyira, hogy ő észak-amerikaiként jövedelme felét itt keresi meg. (Bár írt róla a Rolling Stone is, még műfajában sem számít a sztárok közé, de ettől még a zenélésből él.) Európában jók és barátságosak a klubok, a közönség nyitott, lojális és hajlandó koncertjegyre és merchre költeni – írja. Külön említi, hogy erős a kultúratámogatási rendszer.



Kategóriák:Hírek

Címkék:

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: