Szüleiket streamelni tanító tinik veszélyeztethetik a rádiót

Amerikai felnőttek és tinédzserek zenehallgatásai szokásait vizsgálta az Edison Research, főleg a stream és a rádió kapcsolatát (valamint a country-t) kutatva – írja a Rolling Stone.

Azzal az állítással, hogy “a rádió az én korosztályomnak szól”, a szülők 70%-a, viszont a tiniknek csak 34%-a értett egyet. Ezzel együtt még az utóbbi korcsoport is a legtöbbet a rádióban hall zenét, viszont ehhez egyre gyorsabban zárkózik fel a stream. A szülők generációjában viszont a rádió majdnem kétszer olyan népszerű, mint a stream.

Ezen kezd lassan változtatni az, hogy a tinik megmutatják a szüleiknek a stream előnyeit. “Azt mondták, hogy a Spotify meg fogja változtatni az életemet, és tulajdonképpen tényleg ez történt” – mondja az Edison Research a Country Radio Seminar szakmai konferenciára készült videójában egy szülő. Ma a korábbinál jóval kisebb a generációs szakadék a zenei ízlés tekintetében. Egyre többször fordul elő, hogy szülők és gyerekek együtt hallgatnak zenét; a szülők 76%-a, a tinik 60%-a értett egyet azzal az állítással, hogy “a közös zenehallgatás erősíti a szülő-gyerek kapcsolatot”. És ha a tinik legkedveltebb zenehallgatási formája a stream, akkor ez a felnőttekre is hat. A megkérdezett szülők 52%-a mondta, hogy a gyerekétől hallott a streamről, és a tinik szülei 20%-kal nagyobb valószínűséggel mondták a kutatók kérdésére, hogy streameltek zenét az elmúlt 24 órában, mint azok, akiknek nincsenek (ilyen korú) gyerekei.

Ugyanakkor a Rolling Stone-nak az iHeartMedia vezérigazgatója azt mondta, hogy nem érzi veszélyben a rádiót, hiszen az amerikai lakosság 91%-át, a tinédzserek 93%-át elérik. Egy másik kutatást idézett, amely szerint 2011 és 2018 között nem változott a rádiót hallgatók aránya a lakosságon belül. Szerinte a rádió és a stream kiegészíthetik egymást, hiszen például az új zenéket elsősorban még mindig a rádió ismerteti meg a közönséggel.

Az Edison kutatóinak egy fiatal alanyuk elmondta, hogy igazából nem is tudja, hogy az ő lakhelyén milyen rádióállomások foghatók, és azok mit kínálnak. “A stream szolgáltatók folyamatosan hirdetésekkel bombáznak, a rádiókról viszont nem tudok semmit” – mondta. A piackutató javaslata az, hogy a rádióknak változtatniuk kellene azon a hozzállásukon, hogy nem is próbálják megszólítani a tinédzsereket és a rádió előnyeiről beszélni nekik.



Kategóriák:Hírek

Címkék:,

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: