Októberben megszűnik a Red Bull Music Academy és a Red Bull Radio – tudta meg több forrásból is a Resident Advisor, az értesülést aztán a Red Bull is megerősítette. Az ok az, hogy felbontották a kapcsolatot a Yadastar tanácsadó céggel, amely a két projekt kreatív és kurátori részét intézte.
A Red Bull Music ezzel nem szűnik meg, csak az energiaital-gyártó közleménye szerint „az erősen centralizált megközelítés” helyett az egyes országokban működő csapatok megerősítése, „a helyi szakértők tudásának felhasználása” lesz az új irány. Ez feltehetően azt jelenti, hogy például a magyar Red Bull Pilvaker nem került veszélybe.
Mint arról a húszéves évforduló alkalmából részletesen írtunk, 1998 áprilisában indult el a Red Bull Music Academy, ami az energiaital támogatásával, de azt nem direkt módon reklámozva biztosított oktatási programot – és kapcsolatépítési lehetőséget – feltörekvő előadóknak, főleg, de nem kizárólag az underground elektronikus zenében. A program részeként előadást tartottak vagy mélyinterjút adtak olyan legendák, mint Iggy Pop, Bob Moog, Brian Eno, Björk, Questlove, Goldie, Isao Tomita, Hugh Masekela, Laurent Garnier és sokan mások (ezek megtalálhatók az RBMA YouTube-csatornáján). A programban olyan, később a maguk műfajában meghatározó zenészek vettek részt, mint pl. Nina Kraviz, Hudson Mohawke, Flying Lotus, Mumdance, Lucrecia Dalt, Flava D, Axel Boman, Tokimonsta, Dorian Concept stb. A Red Bull Radio 24 órában adott, és több helyi színteret ismertetett meg a hallgatókkal.
Mint arról korábban írtunk, mára a brandek és a zene kapcsolatában meghatározó modellé lett, hogy egy szponzorlogó kihelyezése helyett az egyes helyi színterek, tehetségek felkarolása a cél, ezáltal tud a brand hitelességet szereni a fogyasztók szemében. Ennek a megközelítésnek az egyik úttörője volt a Red Bull Music Academy.
Categories: Hírek
Leave a Reply