– Imádom ezt a számot! – Mi ez? – Azt nem tudom.

A címbe kiemelt párbeszéd úgy folytatódik, hogy az idézett (meg nem nevezett) ember azt mondja, hogy csak annyit tud a számról, amit amúgy nagyon szeret, hogy elmentette a Spotify-on az egyik saját playlistjébe is. A Music Ally “dry streams paradox” névre keresztelte azt a jelenséget, hogy egy népszerű playlistre felkerülő dalok hozhatnak ugyan rengeteg lejátszást, valójában a hallgatók túlnyomó többsége nem fogja tudni, ki az előadó, vagy akár azt sem, hogy mi a dal címe – és nyilván nem fog jegyet venni a koncertre, merchöt vásárolni, vagy akár csak a Facebookon lájkolni, Instagramon követni az előadót. Ebből az következik, hogy mihelyt a playlist frissül és lekerül róla a dal, a lejátszások is lezuhannak.

Ez persze nem új felismerés – a One Direction menedzsere már 2016-ban arról beszélt, hogy miközben dalokat könnyű befuttatni, előadókat egyre nehezebb. Ugyanakkor a Music Ally cikke – ami egyébként az általuk szervezett New York-i iparági eseményt harangozza be – ennél tovább megy. Egyre több menedzser, kiadó dönt úgy, hogy a korábbiakál jóval kevésbé fog a playlistekre fókuszálni, és sokkal inkább a rajongótábor organikus növekedésére fog koncentrálni.

“Gyakorlatilag arról van szó, hogy leporoljuk a 2009-es marketing könyveket” – mondja egy menedzser, vagyis széles körű, összehangolt stratégiára van szükség, az online és offline jelenlétre, gyakori koncertezésre, tévé-, rádió és sajtómegjelenésekre stb. Egy menedszer egyenesen azt mondja, hogy kifejezetten azt mondta a Spotify munkatársának, hogy nem fogja azt kérni, hogy feltegyék az új előadója számait a playlistekre: a platformon a követők számának a növelése az elsődleges stratégiája.

A Music Ally még azt teszi ehhez hozzá, hogy a platformok által nyújtott eszközöket, adatokat felhasználva lehet megpróbálni a dalokkal playlisteken találkozó hallgatókat elérni, és átirányítani a saját felületekre.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: