A Facebook-algoritmus legújabb változása jó lesz a zenészeknek

Az algoritmus változásának célja, hogy a felhasználók „nagyszerű videókat fedezhessenek fel, és kapcsolatot építhessenek azokkal az alkotókkal, akik fontosak nekik” – olvasható a Facebook hivatalos bejelentésében. A cég három szempontot sorol fel, amik nagyban befolyásolják majd, hogy milyen besorolást kap egy videó, ami alapján eldől, hogy hány felhasználó hírfolyamában, milyen helyezéssel jelenik meg. Mint írják, ezek nem új szempontok, és ezeken kívül vannak mások is; viszont a jövőben (ezen belül: „a következő hónapokban”) a korábbiaknál nagyobb hangsúlyt kapnak.

1) Lojalitás: azok a videók, amelyeket kifejezetten keresnek a felhasználók (tehát nemcsak úgy rájuk bukkannak), és amelyekhez hétről hétre visszatérnek, nagyobb súlyt kapnak.

2) A videó nézésével eltöltött idő: korábban is nyilvános volt az az elv, hogy a figyelmet legalább egy percig megtartó videók nagyobb súlyt kapnak. Most ehhez azt teszik hozzá, hogy a nézőket legalább három percre lekötő videókat plusz előnyben részesíti az algoritmus.

3) Eredetiség: vagyis a nem eredeti, máshonnan átvett videók – különösen a megoszlásokkal a helyezést mesterséges feltornázni kívánó hálózatok által terjesztettek – háttérbe szorulnak.

Mint a Music Ally megjegyzi, a szabályok persze minden videóra vonatkoznak, de a zenei klipek olyan szerencsésen teljesítik az összes követelményt, mintha azokat rájuk szabták volna. (Bár nem mindegyik éri el a három percet, a többségük igen.) „Ha cinikusak lennénk, akkor a harmadik pontot úgy értelmeznénk, hogy a Facebook megpróbálja elérni, hogy ne máshol, például a YouTube-on osszák meg először a videókat” – írja még a lap.



Categories: Hírek

Tags: , , , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.