A korábbinál is többet, a bevétel harmadát forgatják vissza az új zenékbe a kiadók

2015-höz képest 29%-kal emelkedett az az összeg, amit a kiadók átlagban az új zenékbe, nevezetesen az A&R-ba és a marketingbe fektetnek. Mint az IFPI éves jelentéseiből tudjuk, a kiadók összbevétele is nőtt ezekben az években – ám az említett két tevékenységbe visszaforgatott pénz aránya ezen belül is emelkedett. 2018-ban már a bevételek 33,8%-át tette ki ez az összeg, összesítve 5,8 milliárd dollárt (1 696 milliárd forintot). Ennek nagyobbik része, 71%-a az A&R (4,1 milliárd dollár), és kisebbik része a marketing (1,7 milliárd).

Ez az IFPI A zenei ökoszisztéma hajtóereje című jelentéséből derül ki, amit ezúttal nem egy riport, hanem egy microsite formájában jelentetett meg a hangfelvételkiadók nemzetközi szervezete. Ez a korábbi, kétévente kiadott Befektetés a zenébe című kiadványokat váltotta le (a 2015-ös adatokat itt, a 2013-asokat itt ismertetttük). Azokban az IFPI azt hangsúlyozta, hogy az A&R+marketing aránya a bevételekhez képest magasabb, mint bármelyik másik iparágban – rendszerint a gyógyszeripar kutatás-fejlesztési költéseivel hasonlították össze az akkor még 27%-os arányt.

A jelentést kommentálva az IFPI vezérigazgatója, Frances Moore azt nyilatkozta a Billboardnak, hogy ezek a számok is azt igazolják: „a mai, igen kompetitív zenei piacon a kiadók szerepe minden korábbinál fontosabb. Miközben a művészek számára rengeteg lehetőség áll rendelkezésre, hogy előre jussanak a pályájukon, a kiadók által nyújtott támogatásnak nincs párja.” Az említett microsite részletezi, hogy hány különféle területtel foglalkoznak a kiadók: A&R, marketing, promóció, kreatív szolgáltatások, kereskedelmi szolgáltatások, videókészítés, adatelemzés, sync és brand kapcsolatok, jogi és üzleti osztály, katalóguskezelés és a nem a hangfelvételekhez kapcsolódó bevételek.



Categories: Hírek

Tags: , ,

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .