Goldman Sachs jóslat 2030-ra: több mint egymilliárd streamelő, 45 milliárd dollár kiadói bevétel

Goldman Sachs elemzői nagy figyelmet keltettek azzal 2017-ben, hogy azt jósolták: 2030-ra 28 milliárd dollár lesz az előfizetéses stream bevétel; a teljes streamet 34 milliárdnak jósolták, a hangfelvétel-ipar összesített bevételét 41 milliárd dollárnak. Az előfizetéses streamre vonatkozó előrejelzés az akkori legfrissebb éves adathoz (2016) képest több mint 500%-os növekedést jelentett. Bár az ilyen hosszú távú előrejelzéseket mindig érdemes nagy szkepszissel kezelni (gondoljunk bele abba, hogy az elmúlt két évtizedben hány radikális átalakulást élt át a hangfelvételek piaca), az előrejelzés jót tett a zeneipar körüli befektetői bizalomnak.

A Goldman Sachs új elemzése pedig a korábbi előrejelzéseket felülvizsgálva még magasabb jóslatokat fogalmaz meg – írja a Music Business Worldwide. Pontosabban az előfizetések utáni bevételre vonatkozó jóslat kicsit alacsonyabb (27,1 milliárd), reklámbevételekkel együtt viszont már 37,2 milliárdot jósolnak, és a kiadói összbevételeket 45 milliárdnak várják – 2018-ban az IFPI jelentése szerint ez 19,1 milliárd dollár volt.

Az elemzők szerint 2030-ra 1,15 milliárdra nő a stream felhasználóinak száma – összevetésként: YouTube idén februárban lépte át a kétmilliárd havi felhasználót. Úgy gondolják, hogy a streamelők kétharmada a fejlődő piacokon él majd, ami azt is jelenti, hogy várakozásuk szerint az egy felhasználóra eső átlagos bevétel folyamatosan csökkenni fog.

Mint a jelentést elemző Music Business Worldwide írja, a jelentés bizonyára jól jön a Universal 50%-os tulajdonrészét eladni kívánó Vivendinek. A Music Ally szerint pedig általában tovább növelheti a befektetői bizalmat a piacon, legalábbis rövid távon.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .