Kihívója akadt a Billboardnak: slágerlistát indít a Rolling Stone

A Billboard slágerlistái évtizedek óta hivatkozási pontnak számítanak, de most elég komoly kihívója akadt a lapnak: a Rolling Stone is elkezdett listákat közölni, amiket a – blogunkon is többször idézett – piackutató, a BuzzAngle utódcége, a Alpha Data adatai alapján állítanak össze. Két dolog is érdekes a metodológiájukban. Az egyik az, hogy nem heti rendszerességgel, hanem naponta frissülnek majd a listák; az indoklás szerint „a heti frissítés már nem alkalmas arra, hogy tükrözze az aktuális fogyasztói trendeket”. A másik az, hogy a „passzív” hallgatást, vagyis a földi és digitális rádiós játszásokat nem számítják be a dalok népszerűségét mutató Top 100 listába.

A dalok, albumok, előadók népszerűségét, illetve az éppen befutó dalokat és feltörekvő művészeket bemutató listákat a streamek, letöltések és fizikai eladások alapján állítják össze; a streamnél ők is máshogyan súlyozzák a fizetőst és az ingyenest, illetve például egy deluxe vinyl album eladása 2,5-szer annyit számít, mint egy CD- vagy digitális albumeladás.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.