A kínai Tencent tárgyalásokba kezdett a Vivendivel arról, hogy 10%-os tulajdonrészt vásárol a Universal Music Groupban. A hírek szerint 3 milliárd euró lesz a vételár. A Kínában három stream szolgáltatót működtető, és ezekkel a kínai streamelők 81%-át elérő Tencent „fejleszti a UMG művészeinek promócióját” a hivatalos közlemény szerint, és a stratégiai együttműködés segíti majd „új piacokon új tehetségek felfedezését és befuttatását is”. A Tencentnek opciója lesz egy éven belül még plusz 10% megvásárlására, azonos áron.
A Billboard elemzése szerint ugyan régóta szólnak arról spekulációk, hogy egy tech óriás, az Apple, az Amazon vagy a YouTube kiadót fog vásárolni magának, mégis ez az első eset, amikor ilyesmi tényleg megtörténik (ha csak egy tized erejéig is).
Természetesen sokan gyanakodnak amiatt, hogy a Tencent anyagilag érdekeltté válik abban, hogy a Universal zenéit a kínai digitális piacon előnyben részesítse. Kérdés azonban, hogy ha ez valóban így lesz, arra mit lépnek más piaci szereplők. Másfelől pedig hogyan fognak viszonyulni a Universalhoz az olyan globális digitális szolgáltatók, mint az Apple, az Amazon és a YouTube, amikor a kiadónak egy riválisuk lesz a résztulajdonosa? A Billboard azt hozza fel analógiának, hogy amikor a Best Buy áruházlánc saját lemezkiadót indított 2000-ben, akkor más boltokban ellenállásba ütköztek, amikor a lemezeiket ki akarták rakatni a polcokra.
Közben napirenden van még a Universal 50%-ának eladása is, amire a szándékát még tavaly nyáron jelentette be a tulajdonos Vivendi. Több híradás szerint mind az árat, mind az ügylet lassúságát is sokan kritizálják a piacon.
Categories: Hírek
Leave a Reply