A német piacon egyre többet költenek zenére, koncertekre és fizikai kiadványokra is

A Hamburgi Egyetem egy hároméves, nagy kutatást végzett a németek zenefogyasztási szokásairól. Arra az eredményre jutottak, hogy egyre nő a fogyasztók hajlandósága arra, hogy pénzt áldozzanak a zenére. A stream előfizetők száma 26%-kal nőtt egy év alatt, valamint – ez jóval meglepőbb – 4% mondta, hogy többet költene fizikai kiadványokra, és 12%-kal többen fizetnének letöltésekért. Az élőzenére való költési hajlandóság 9% nőtt egy év alatt. (A globális trend éppen fordítottja a németnek: a letöltések még gyorsabban esnek vissza, mint a fizikai eladások.)

A kutatás több zeneipari szervezet megbízásából készült. Ezek közül a BVMI vezetője úgy kommentálta az eredményeket, hogy azok “igazolják a zeneipar stratégiáját, hogy a zenét minden formátumban és minden csatornán elérhetővé teszik, mert a rajongók ezt meghálálják”.

A fenti adatok mellett még az olvasható a Billboard összefoglalójában, hogy azok, akik zenei háttérrel rendelkeznek, az átlagnál többet költenek, viszont kevésbé mainstream zenére, és aktívan keresik az újdonságokat.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading