A Facebook a stream hiányosságait pótolná: a történetmesélésre és a kapcsolattartásra fókuszál

Miközben a művészek szenvedték meg a legjobban a Facebook algoritmusának legutóbbi nagy változását (bővebben lásd e cikkünket), aközben a közösségi oldal rá is erősített a zenére: az Instagram és Facebook story-khoz lehetővé vált (jogtiszta) zenei aláfestést választani, illetve elindult a Lip Sync Live, ahol kedvenc slágereiket tátoghatják el a rajongók.

A Music Business Worldwide a Facebook zenei vezetőjével, a korábban a Warner Music Groupnál, a Warner/Chappellnél és a YouTube-nál, Google Playnél dolgozó Tamara Hrivnakkal készített interjút arról, hogy hol tartanak ezek a fejlesztések, illetve egyáltalán mi a Facebook terve a zenei világgal. Az apropó az, hogy nemrég hét újabb európai országban elérhetővé váltak a fenti szolgáltatások (ezek a következők: Dánia, Finnország, Hollandia, Izland, Norvégia, Románia, Szlovákia).

A legfontosabb tanulság az, hogy a Facebook nem akar a stream szolgáltatókkal versenyezni (Tamara Hrivnak kiemeli, hogy mindegyikkel jó kapcsolatuk van), hanem egy, „a digitáls ökoszisztámában üresen maradt helyet kíván betölteni”. Ugyanis „ami elveszett a zenei világ digitális átállásában, az nem más, mint hogy a zenészek elmondhassák a történetüket a zenén kívüli eszközökkel, hogy kapcsolatot teremtsenek egyrészt a különböző dalaik között, másrészt pedig maguk és a rajongók között”.

Tamara Hrivnak hangsúlyozza, hogy a zenei partnerek számára is milyen fontos lehetőségek ezek, és hogy a velük való kapcsolattartást a folyamatos párbeszéd jellemzi, nem az, hogy a jogosítási szerződések aláírása után azt mondják egymásnak: „akkár találkozunk két vagy három év múlva!” Egy másik komoly különbség, hogy a Facebook egy kifejezetten zenei platform építése helyett arra koncentrál, hogy „elhozza a zenét oda, ahol az emberek töltik az idejüket, ahol kapcsolatba lépnek és mindenfélét megosztanak egymással”.

A zenével kapcsolatos Facebook-termékek közül a legnépszerűbbekk a story-khoz kapcsolható „zenei matricák”: ezeket a felhasználók „mindennapi pillanatok aláfestéséhez használják, a zenészek pedig a projektjeik promotálására, vagy a megjelenés előtt álló dalaik beharangozására”. Ennek nemrég jelent meg egy új változata: az Instagramon nemcsak a zene szólhat, hanem a videóban megjelenhetnek a dalszöveg sorai is. Hrivnak szerint ez a történetmesélés új dimenzióját jelenti, és komoly reményeket fűz a termékhez.

Az eddigi legnagyobbat szóló, kifejezetten az Instagram Storieshoz készült videó: Mark Ronson klipje 24 óránként változó interakciót kínált a rajongóknak. Az Instagramon itt található meg.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.