A Sosa Entertainment kiadó azért nyújtott be keresetet a Spotify ellen, mert a stream szolgáltató – írja a Music Business Worldwide. A vád szerint minden előzetes értesítés, magyarázat nélkül – eltávolította a katalógusukat. A Spotify szerint ugyanis egyes számaik „aránytalanul magas hallgatottságot” értek el, akkorát, aminek nem lehet más oka, csakis valamilyen tiltott manipuláció. A Sosa ezzel szemben azt írja, hogy kiemelt playlistekre kerültek fel a dalaik, illetve komoly lapok írtak a művészeikről, vagyis van természetes magyarázat a hallgatottság megugrására.
Sérelmezik továbbá, hogy a Spotify a gyanúról értesítette a Merlin független, online jogosítással foglalkozó céget, ami ez alapján megszüntete a szerződését a kiadóval, így kimaradtak a Merlin Spotify-részvényeinek értékesítése utáni kifizetésekből is. Valamint a szolgáltatónál mégis megmaradt számaik után sem kaptak jogdíjat. Az egymilliárdos összeg persze még így sem jön ki; a vádiratban szerepel még a versenytorzító magatartás, megtévesztő üzleti magatartás és hasonlók. Mindezt a Spotify nem kommentálta.
A Sosa Entertainment és művészeinek minimális, amatőr webes jelenlétét elnézve könnyen lehet, hogy a Spotify-nak van igaza. Az eset önmagában túlmutató érdekessége, hogy a katalógusok, vagy jellemzően egyes alkotások jogosulatlan eltávolításának a vádja eddig jellemzően a YouTube-bal szemben fogalmazódott meg. Ahogy azonban a beáramló zene olyan mennyiségűre nőtt, hogy lehetetlenség ellenőrizni, és megjelentek a csalók és szivárogtatók, úgy a másik oldalon is megjelentek olyan vádak, amelyek eddig a felhasználók általi szabad feltöltést engedélyező platformokra voltak jellemzőek, a jóval zártabbakra (vagy annak tűnőkre) nem.
A kiadó egyik művészének albuma a Qobuz katalógusában

Categories: Hírek
Leave a Reply