Vírusmarketing a Spotify-tól: csinálj playlistet a háziállatodnak

Igaza lehet a Verge újságírójának, aki elsősorban virális potenciálja felől ragadja meg a Spotify új kezdeményezését: számos lap beszámolt arról, hogy a stream szolgáltatónál playlistet alkothatunk háziállatunknak. Az állat fajtájának (kutya, macska, madár, hörcsög, leguán) és néhány személyiségjegyének megadása után az algoritmus összeállítja a számok listáját – az idézett cikk szerint leginkább azért a gazda által (is) hallgatott zenékből, illetve néhány olyan számból, aminek címében szerepel az állatfaj vagy olyan szavak, mint pl. „mancs”.

Az állat nevének megadása és a képének feltöltése után saját borítóképet kapó playlist természetesen megosztható a közösségi oldalakon. Az ilyen virális megoldások, például az évösszegző, szintén könnyen megosztható infografikák segítenek abban, hogy a Spotify kiemelkedjen a sok szempontból hasonló stream szolgáltatók közül.

A szolgáltatás kialakításába állatpszichológusokat is bevontak. A CNN-nek nyilatkozó szakértők szerint a zene elsősorban arra jó az állatoknak, hogy csökkenti a stresszt, illetve segít a környezet az állatokat zavaró hangjainak az elnyomásában is. A stream szolgáltató a blogján egy általuk végzett felmérés eredményeit ismerteti. Eszerint a gazdák 80%-a gondolja úgy, hogy állata szereti a zenét, bár alig több mint felük gondolja azt, hogy ugyanazt, mint ő. 71%-uk szokott is kedvencével zenét hallgatni; 69%-uk szokott neki énekelni, 57%-uk táncolni vele. A háziállatok majdnem ötöde zenészekről, zenekarokról kapta a nevét, a leggyakoribbak: Bob Marley, Elvis, Freddie Mercury, Bowie és Ozzy.

https://www.youtube.com/watch?v=MT4b2mhIW4c


Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.