Vírusmarketing a Spotify-tól: csinálj playlistet a háziállatodnak

Igaza lehet a Verge újságírójának, aki elsősorban virális potenciálja felől ragadja meg a Spotify új kezdeményezését: számos lap beszámolt arról, hogy a stream szolgáltatónál playlistet alkothatunk háziállatunknak. Az állat fajtájának (kutya, macska, madár, hörcsög, leguán) és néhány személyiségjegyének megadása után az algoritmus összeállítja a számok listáját – az idézett cikk szerint leginkább azért a gazda által (is) hallgatott zenékből, illetve néhány olyan számból, aminek címében szerepel az állatfaj vagy olyan szavak, mint pl. “mancs”.

Az állat nevének megadása és a képének feltöltése után saját borítóképet kapó playlist természetesen megosztható a közösségi oldalakon. Az ilyen virális megoldások, például az évösszegző, szintén könnyen megosztható infografikák segítenek abban, hogy a Spotify kiemelkedjen a sok szempontból hasonló stream szolgáltatók közül.

A szolgáltatás kialakításába állatpszichológusokat is bevontak. A CNN-nek nyilatkozó szakértők szerint a zene elsősorban arra jó az állatoknak, hogy csökkenti a stresszt, illetve segít a környezet az állatokat zavaró hangjainak az elnyomásában is. A stream szolgáltató a blogján egy általuk végzett felmérés eredményeit ismerteti. Eszerint a gazdák 80%-a gondolja úgy, hogy állata szereti a zenét, bár alig több mint felük gondolja azt, hogy ugyanazt, mint ő. 71%-uk szokott is kedvencével zenét hallgatni; 69%-uk szokott neki énekelni, 57%-uk táncolni vele. A háziállatok majdnem ötöde zenészekről, zenekarokról kapta a nevét, a leggyakoribbak: Bob Marley, Elvis, Freddie Mercury, Bowie és Ozzy.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading