A DIY zenészek már az összes kiadói bevétel 4,1%-át keresték 2019-ben

Az hangfelvételek utáni bevételekre vonatkozóan leginkább az IFPI éves statisztikáját szokás használni, de a – blogunkon is gyakran hivatkozott – Midia Research is nyilvánosságra szokta hozni saját számításait, kicsivel a kiadók nemzetközi szövetsége előtt. Az idei adataik önmagukban is érdekesek, és még inkább fontos az a rész, ami az IFPI adataiban nem szerepel: a kiadó nélküli, DIY zenészekre vonatkozó becslésük.

A Midia szerint a rögzített zene utáni bevételek 2019-ben elérték a 21,5 milliárd dollárt, ami az előző évihez képest 11,4%-os, avagy 2,2 milliárd dolláros növekedés – ez mind arányaiban, mind értékében nagyobb emelkedés, mint ami 2018-ban volt az előző évhez képest. Ez elsősorban ismét a streamnek köszönhető, ugyanakkor a formátum növekedése lassult: 2019-ben 2,3 milliárd dollárral emelkedtek a stream bevételek, ami ha nem is sokkal, de kevesebb, mint a 2018-as adat. Az összbevétel a korábbinál nagyobb növekedése annak köszönhető, hogy a fizikai formátumok és a letöltések alacsonyabb mértékben estek vissza, mint korábban.

Míg az IFPI a hangfelvétel-kiadók globális bevételeiről készít statisztikát, addig a Midia a zenéiket szerzői kiadásban megjelentető, DIY zenészek bevételeit is számba veszi. Ez a szektor az, ami a leggyorsabban növekszik: 2019-ben már a rögzített zene utáni bevételek 4,1%-a jutott DIY zenészeknek (vagyi 873 millió dollár). Ez az előző évinél 32%-kal magasabb. 2015-ben még mindössze 1,7% volt a kiadó nélküli művészek részesedése a bevételekből.

A teljes független szektor a piac 32,5%-át teszi ki (ez az arány nem sokkal, de magasabb, mint az előző évi), ami magasabb a 2019-ben különösen jól teljesítő Universal Music Group 30%-os részesedésénél. A major kiadók összesítve a bevételek 67,5%-át szerezték meg.

Forrás: Midia Research



Categories: Hírek

Tags: , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.