Segíti az adományozást és digitális terjesztő lesz a Soundcloud

A Soundcloud bejelentette, hogy – egyfelől a zenészek megélhetésének fenyegettsége, másrészt a hallgatók segíteni vágyása miatt – lehetővé teszi egy „segítő link” elhelyezését a zenészek profiljain. Itt írják le részletesen, hogyan lehet ezt beállítani. A link mutathat egyszerű pénzgyűjtő oldalakra (mint pl. egy specifikus PayPal.me link – lásd ezt a gyűjteményünket a zenészek támogatásáról), közösségi finanszírozási platformokra (pl. Patreon) vagy online boltokra (pl. Bandcamp). A teljes lista itt látható. Azt tanácsolják, hogy a bio szekcióban írjuk le, hogy mire kérjük a pénzt, továbbá persze azt, hogy a közösségi oldalakon terjesszük a hírt. A Soundcloud semmit nem von le az adományozott összegekből, és nincs feltételekhez kötve, hogy ki helyezhet el ilyen linket a profilján, ki kérhet adományt akár magának, akár egy nonprofit szervezetnek.

Úgy is könnyíti a Soundcloud a rajongói adományokat, hogy a Twitch élő közvetítésekre szakosodott platformmal megállapodást kötött. Mint említett cikkünkben is írtuk, a Twitchnek van egy saját rendszere, amivel a nézők pénzt küldhetnek annak, akinek a közvetítését éppen követik, de ezt csak az veheti igénybe, aki megkapja a partner minősítést. A megállapodás keretében a Soundcloud Pro és Premier előfizetést választó zenészek ezt a minősítést gyorsított eljárásban kaphatják meg. Itt lehet elolvasni, hogy hogyan lehet ezt igényelni; néhány nap múlva már lehet is gyűjteni az adományokat.

Továbbá a Soundcloud bejelentette, hogy digitális terjesztőként fog működni. Tavaly már bevezették azt, hogy a Pro és Pro Unlimited fiókok tulajdonosai bizonyos feltételek között más platformokra is terjeszthetik a Soundcloudra feltöltött zenéiket. (Az egyik fontos feltétel, hogy csak saját zenére vonatkozik ez, vagyis pl. mixekre és remixekre nem.) Most Repost by Soundcloud néven kiterjesztik ezt a szolgáltatást – a részletekről itt lehet olvasni. (A Repost egy, a Soundcloud által felvásárolt cég nevéből jön.)

Évi 30 dollárért (9700 forint) terjesztik a zenét az összes jelentős platformon (Spotify, Deezer, Apple Music stb.). Fontos, hogy az egyszeri díjon túl a Soundcloud 20%-ot levon a más platformokon terjesztett zenék jogdíjából. A feltöltött zenék mennyiségét nem korlátozzák.

Emellett a felhasználók által feltöltött tartalmakra épülő szolgáltatások rendszerébe is bekerül a zene (pl. YouTube ContentID, Instagram, TikTok), vagyis ezután monetizálható, ha ezeken a platformokon valaki a saját videójában felhasználja egy dalunkat. A Repost része a Soundcloud rendszerén belüli monetizáció is. (Mint arról korábban itt írtunk, nem minden országban érhető el a zenehallgatók számára a Soundcloud előfizetés, illetve nincsenek mindenhol reklámok. Ahhoz, hogy a zenészek ebből bevételt láthassanak, csak az szükséges, hogy legyenek hallgatóik ilyen helyeken – nekik maguknak nem kell feltétlenül ott élniük.) A Repost by Soundcloud része több marketing eszköz is, például pre-save kampányok elindítása, dalok beküldése playlist kurátoroknak.

A Repost szolgáltatást használó, „jól teljesítő” zenészek közül választják majd ki azokat, akik a Repost Select programban is részt vesznek, ami kiemelt marketingtámogatást és professzionális segítséget nyújt a karrierépítésben, például rádiókhoz küldik majd be a zenéket; továbbá egyes kiválasztott előadóknak akár még az új projektjeit is finanszírozhatja a Soundcloud.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.