YouTube: a nézettség nőtt, a reklámbevételek durván visszaestek

Mint arról korábban részletesen írtunk, a zene stream számok inkább visszaestek, nőtt viszont az on-demand filmes oldalak forgalma, valamint a YouTube-é is. Ugyanakkor a reklámalapú üzleti modellekre nyilvánvalóan rossz idők járnak most. A OneZero posztja több adatot is hoz erről. A zenei videókról ugyan külön nem ír, de nyilvánvalóan ezeket is érintik ezek a folyamatok.

A digitális reklámokkal foglalkozó Interactive Advertising Bureau több mint 400 hirdetőt kérdezett meg. Negyedük teljesen befagyasztotta a marketing költségvetését, 46% pedig csökkentette azt. A hagyományos médiában a reklámbevételek egyelőre 39%-kal estek vissza; ehhez képest a digitális marketing kicsivel kevésbé: 33%-kal. A megkérdezettek többsége szerint a járvány nagyobb visszaesést hoz majd a reklámpiacon, mint a 2008-as válság.

A YouTube a reklámbevételek 55%-át fizeti ki az alkotóknak, így természetesen náluk is komoly a visszaesés; még nagyobb, mint amekkoráról az előbbi adatok szólnak. Egy 180 YouTube-csatornával foglalkozó szakértő azt mondja, hogy átlagban majdnem 50%-kal csökkentek az alkotók bevételei február elejéhez képest. Ezen belül hatalmas a szórás a One Zero cikke szerint: van, aki 10%-os visszaesést érez, mások bevételei a harmadára csökkentek. Ez annak köszönhető, hogy különféle videókhoz más- és másfajta reklámok illenek, és a megrendelő iparágakat különféle mértékben érinti a járvány. Ha egy csatorna videói mellé jellemzően a turizmusból, vendéglátásból stb. érkező reklámokat párosított a Google algoritmusa, azt komolyan érinti a visszaesés. A videojátékokkal foglalkozó csatornák reklámbevételei is csökkentek, de korántsem ilyen mértékben.

A OneZero által megkérdezett szakértők szerint a youtuberek ugyan igyekeznek visszafogni a kiadásaikat a produkciós oldalon, ugyanakkor a korábbinál több tartalmat gyártanak, mert úgy látják, hogy most lehet nagyobb közönséget, több feliratkozót szerezni. Ugyanakkor a videók mennyiségének növekedése a reklámbevételek további csökkenését hozza magával, lévén a reklámok elhelyezése mögött egyfajta automatizált árverés van, vagyis ha több tartalom versenyez a hirdetésekért, az lenyomja az árakat.

A nehéz időket azok fogják jobban átvészelni, akik nemcsak a YouTube-ra támaszkodnak a bevételi oldalon, például akik 2017-ben (amikor különféle botrányok hatására a hirdetők bizalma erősen megcsappant a YouTube-ban) más platformokon is erősítették a jelenlétüket, és például a Patreonon indítottak támogatói programot.



Categories: Hírek

Tags:

1 reply

Trackbacks

  1. Felkészülni a jelenlegi helyzetre - Zenei Marketing Blog

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading