Rovatunkban rendszeresen közzéteszünk olyan régi és új DEX-előadásokat és cikkeket, amelyek akár karantén idején, otthon is segíthetnek fejleszteni a szövegírói, zeneszerzői készségeket, vagy a zenei karrierépítést. Hetente nagyjából egy-másfél órában fejlesztheted magad, ha “beiratkozol” a Smartisjus óráira.
Cikksorozatunk harmadik számában végigvesszük, hogyan kerülhet be a zenéd a legnagyobb márkák reklámjaiba – legyen az egy népszerű saját dalod vagy kifejezetten felkérésre írt reklámzene. Ha eddig még nem tetted, iratkozz fel a blogra és kapj értesítést emailben.
- Mai témánk: A te dalod is szólhat reklámok alatt – Praktikus tanácsok alkalmazott zeneszerzéshez és licenszinghez (nem csak) karantén idejére
- Ennyi időt szánj rá: 55 perc
DEX archív | Így vágj bele a reklámzeneszerzői karrierbe – tippek Faltay Csabától | DEX2018 #VIDEO
Milyen készségekkel és hozzáállással érdemes nekikezdeni az alkalmazott zeneszerzésnek? Hogyan kezdjünk neki a feladatnak? Mik azok a szakkifejezések, amelyeket ismerni kell az eredményes kommunikációhoz?
Megtörténhet, hogy egymásnak feszül a megrendelő, az ügynökség és a rendező merőben más zenei elképzelése. Hogyan lehet az elvárásoknak megfelelni, és vajon mit is ért a megrendelő a “dinamikus zene” kifejezés alatt? Határidők, üzlet, pszichológia. Faltay Csaba a legnagyobb márkák reklámjaihoz ír zenét, a DEX-en bevezetett minket a reklámos világ színfalai mögé.
DEX archív | Fodor Máriusz: Reklámzenét írhatsz a világ túlsó oldaláról is | DEX2018 #VIDEO
Miből áll a reklámzeneszerző hordozható stúdiója? Hová lehet nyúlni, ha egy órán belül kell egy demó? Milyen aranyszabályokkal kell tisztában lenni?
Laptop, hangkártya, fejhallgató, midibillentyűzet és internet – ha ezek megvannak, reklámzenét írhatsz a világ túlsó oldaláról is. Nem számít hogy honnan dolgozol, csak vedd fel mindig a telefont a rendezőnek! Fodor Máriusz a DEX-en azt is elmondta,hogy minden dalkezdeményt vagy verziót érdemes eltenni, hogy legyen hova nyúlni, ha nem jön az ihlet, vagy ha bejön egy hirtelen felkérés.
Megéri ismert slágert tenni a reklámba, mert 20%-kal hatékonyabb
Hogyan döntik el a reklámszakemberek, hogy ismert slágert, kevésbé ismert dalt válasszanak-e a reklámhoz, vagy inkább felkérjenek egy reklámzeneszerzőt?
A reklámszakemberek gyakran döntenek kevésbé ismert dalok vagy reklámzeneszerző felkérése mellett, ezért érdemes lehet a kevésbé ismert zenéidet is licenszelni. A Nielsen felméréséből kiderült, hogy bár slágerekkel 20%-kal jobban lehet hatni a nézőkre, de igen költséges, és egy rossz választás nagy kockázattal jár.
Reklám- és filmzenés tippek a Sync Summitról
Mik azok a licenszszerződések? Milyen alapvetésekkel érdemes tisztában lenni, mielőtt belevágnánk?
A zene reklámokban, filmekben, tv produkciókban való felhasználása egyre fontosabb bevételi forrása a szerzőknek világszerte. Sallai Zsuzsa tippjei a Sync Summitról.
DEX archív | Salamon Gergely: Hogyan kerülhet be a zenéd filmbe, reklámba, sorozatba? | DEX2018 #VIDEO
Hogyan választják ki a dalokat reklámokhoz, videójátékokhoz, sorozatokhoz, filmekhez a music supervisorok? Hogyan kerülhet eléjük a Te zenéd? Hogyan működik az ügynökségek világa?
Korábbi becslések szerint csak az amerikai sorozatpiac évente 40 ezer zeneszámot használ fel főcímdalként, betétdalként. Az Eastaste zenei licenszügynökség társalapítója betekintést nyújt a sync piac működésébe.
Ingoványos, nehéz terep: synchronization licence, sync
Milyen lehetőségeink vannak és milyen jogi buktatókkal találhatjuk szembe magunkat, ha zenéinket reklámokba adnánk el? Mitől függ, hogy mennyit lehet ezzel keresni?
A szerzők/előadók/menedzsmentek többsége hatalmas reklámzenei és filmlicensz-szerződésekről álmodik, viszont nincs teljesen tisztában ennek a területnek a lehetőségeivel, buktatóival, és sokszor a saját jogaival sem. Cikkünkben körüljárjuk, mi mindenre kell figyelni.

További Smartisjus cikkeinkért kattints ide.
Categories: smartisjus
Leave a Reply