Rovatunkban rendszeresen közzéteszünk olyan régi és új DEX-előadásokat és cikkeket, amelyek akár karantén idején, otthon is segíthetnek fejleszteni a szövegírói, zeneszerzői készségeket, vagy a zenei karrierépítést. Hetente nagyjából egy-másfél órában fejlesztheted magad, ha “beiratkozol” a Smartisjus óráira.
Cikksorozatunk negyedik számában annak járunk utána, hogyan hoznak döntéseket a zenészek és a zeneipari szereplők a különböző felhasználói adatokra támaszkodva. Így befolyásolhatják a rajongóidtól származó felhasználói adatok és mintázatok karriered és dalaid sikerét. Ha eddig még nem tetted, iratkozz fel a blogra és kapj értesítést emailben.
- Mai témánk: Zeneipar az adatok bűvöletében – Így befolyásolják dalaid sikerét az adatok (nem csak) karantén idején
- Ennyi időt szánj rá: 30 perc
Így használja ma a zeneipar az adatokat
Milyen döntésekben segíthetnek az adatok? Milyen döntéseket nem szabad csak az adatokra alapozva meghozni?
Az utóbbi években nagyságrendekkel nőtt a zenefogyasztásról keletkező adatok mennyisége, ami a zeneipar számára rengeteg új lehetőséget és egyben kihívást is jelent. Mikor nem szabad figyelmen kívül hagyni az emberi tényezőt?
Két hónapig ingyen használható az egyik legismertebb adatelemző cég prémium szolgáltatása
Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia kitalálni, merre fejlődjön tovább a produkciód? Milyen playlistekre kerültek fel eddig a dalaid, és hogyan értek el egyre szélesebb közönséget?
Az egyik legismertebb adatelemző cég most ingyen használható prémium szolgáltatása sok kérdésre választ ad. Az ajánlat a független, zenéiket szerzői kiadásban megjelentető művészeknek és menedzsereiknek szól, és május 24-ig lehet rá feliratkozni.
Milyen digitális lábnyomokat hagyunk az online térben felhasználóként? Ezt hogyan használhatod alkotóként? Hogyan ismeri ki ízlésünket a Spotify, és honnan tudja, milyen zenekarok dalait ajánlja nekünk?
Nagyfi Richárd (K+F, Kitchen Budapest) a DEX-en azt is bemutatta, hogyan tud a mesterséges intelligencia zenét írni.
Ezeket az adatokat veszik figyelembe a Spotify playlistjeinek összeállításánál
Hogyan lehet kevésbé ismert előadóként egyre jobb helyezéseket elérni a Spotify playlistjein? Milyen felhasználói szokásokat figyelnek a playlistek szerkesztői?
A Spotify-nál kb. 140 szerkesztő dolgozik a több mint 4500 saját playlist összeállításán. Átugrások, elmentések, hallgatottság playlisten belül és kívül, az előadó eddigi teljesítménye, és a szerkesztők személyes ízlése is befolyásolja a választást.
Egyelőre nem használják az adatokat slágerek írására, de ez hamarosan megváltozhat
Mikor léphet be az adatelemzés a kreatív folyamatba? Össze lehet-e hozni zenei kollaborációkat különböző stílusú előadók között, ha az adatok alapján úgy tűnik, akár sláger is születhetne a két műfaj találkozásából?
Ellenállhatatlan a kísértés, hogy a minél több forrásból érkező minél több adatot már az alkotói folyamathoz is felhasználják a nagy kiadók.

További Smartisjus cikkeinkért kattints ide.
Categories: smartisjus
Leave a Reply