Kihívások és távlatok a zenei produceri és DJ karrierben | smartisjus #5

Rovatunkban rendszeresen közzéteszünk olyan régi és új DEX-előadásokat és cikkeket, amelyek akár karantén idején, otthon is segíthetnek fejleszteni a szövegírói, zeneszerzői készségeket, vagy a zenei karrierépítést. Hetente nagyjából egy órában fejlesztheted magad, ha “beiratkozol” a Smartisjus óráira.

Cikksorozatunk ötödik számában a Producer/DJ-k sokszínű munkáját és karrierlehetőségeit járjuk körbe, nemzetközi távlatokba is kitekintve. Ha eddig még nem tetted, iratkozz fel a blogra és kapj értesítést emailben.

  • Mai témánk: Kihívások és távlatok a produceri és DJ karrierben – ötletek és inspiráció (nem csak) karantén idejére.
  • Ennyi időt szánj rá: 40 perc

ÚJ | Szakos Krisztián a zenei producer feladatairól és felelősségéről | DEX Songwriting Expo 2020

Mi minden tartozik egy popzenei producer feladatai közé? Milyen dilemmái vannak, és mi az ő felelőssége? Mitől lesz friss és fogós egy rádiós sláger, és hogyan aránylik egymáshoz az ének és a zenei szövet?

Az idei DEX-en Szakos Krisztián megosztotta velünk munkamódszereit, és elárulta azt is, hogy hány munkaóra megy bele egy gondosan kimunkált dalba.


A jó keveréshez tudni kell, ki a sztár a zenekarban – nemzetközi szakemberek listening sessionjei a BuSH-on

Miért kell legkésőbb a felvételek keverésénél eldönteni, mi kerüljön előtérbe, “ki legyen a sztár” a zenekarban? Mikor szólal meg jól egy refrén?

Philippe Weiss hangmérnök-producer a BUSH-on elmondta, hogy a jól eltalált mix segít végig megtartani a hallgatók figyelmét, a túlzsúfolt hangszerelés vagy a hangerőháború a dal ellaposodásához vezet.

PREMIER | Margaret Island & Jumo Daddy – Ahol az akusztikus és az elektronikus hangzás összeér | DEX Songwriting Expo 2019

Hogyan tud találkozni az akusztikus és az elektromos zene úgy, hogy mindkettő nyerjen belőle és ne veszítsen? Milyen szerkesztési eljárásokkal tette Jumo Daddy légiessé a kemény elektronikus hangszíneket, és gépiessé a tiszta gitársoundot?

A Margaret Island tagjai és Jumo Daddy DJ/Producer a Járom az utadat című dal születéséről meséltek a 2019-es DEX-en.


Jól meg lehet élni a sztárok stílusát másoló alapok gyártásából

Milyen karriert lehet alapozni híres előadók stílusához hasonló zenei alapok készítésére? Mire jók a “type beatek”, kik veszik meg őket és mennyiért?

Virágzik a zenei alapok piaca, top 10-es slágerek is készültek már vásárolt alapra. Cikkünkből kiderül, hogy vannak olyan feltörekvő producerek akik egy bombaslágernek köszönhetően jó zeneműkiadói szerződéseket kaptak, de ez csak a kevés kivétel. Sokan azonban ismeretlenül is megkeresnek akár 20-50 ezer dollárt havonta ilyen beatek gyártásával.

Beindulhatna a fejlődés, ha látnák a srácok, hogy innen is be lehet futni – Stadiumx-interjú

Mi a titka a globális színtéren nagyon fiatalon befutott DJ/Producerek sikerének? Miben különbözik az EDM klubok, fesztiválok, kaszinók világa, és az ottani fellépési lehetőségek? Hogyan boldogulhat egy énekes-dalszerző az elektronikus zenei együttműködések révén? És a legégetőbb kérdés: magyar producer is lehet világhírű?

A Stadiumx-ből Dave Martinnal (Nagy Dávid) interjúztunk, aki betekintést nyújtott az elektronikus zenei világ színfalai mögé, és megosztotta velünk tapasztalatait a DJ/Produceri karrier nemzetközi távlatairól.

Leiratkozás: Az email alján az “Unsubscribe” feliratra kattintással.

További Smartisjus cikkeinkért kattints ide.



Categories: smartisjus

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.