Tanulságos felmérést készített a Nielsen piackutató, március közepétől végéig az Egyesült Államokban. A megkérdezettek a szórakozási szokásaikról számoltak be akkor, amikor éppen megkezdődött az ország több szektorának leállása, a korlátozások bevezetése. A járvány idején választott szórakozási formák sorrendjében a a zene csak a negyedik helyre került a tévé, a filmek és a közösségi oldalak után. Ez a helyezés független volt attól, hogy milyen motiváció volt a szórakozás keresése mögött, vagyis hogy a válaszadó valami olyasmit keresett, ami felvidítja, vagy ami segít kilépni a valóságból, vagy ami leköti a gyerekeit.
Jó hír ugyanakkor, hogy a megkérdezettek majdnem negyede legalább egy új szolgáltatásra előfizetett a felmérés által vizsgált hetekben; 81%-uk videó platformra; 38%-uk zenei platformra; 14%-uk videojátékosra. Mint arról már többször írtunk, a bevételek szempontjából ez egy jóval fontosabb és bíztatóbb adat, mint a streamelt zene mennyiségének csökkenése. (A frissebb adatok egyébként ennek a trendnek a megfordulását mutatják.)
Ugyan a megkérdezettek túlnyomó többsége (87%) azt mondta, hogy ugyanazokat a zenéket hallgatja, amiket egyébként is szokott, több mint a felük (55%) ehhez azt is hozzá tette, hogy ezen belül inkább a régebbi kedvenceit választja, vagyis azt, ami ismerősségével megnyugvást nyújt.
Aki kevesebbet hallgat zenét, az elsősorban azért teszi ezt, mert nem utazik a munkahelye és az otthona között, ami jellemzően zenével töltött idő volt. Ugyanakkor az otthonokban továbbra is az okostelefon maradt a zenehallgatás fő eszköze: 78% mondta azt, hogy telefonját használja erre a legtöbbet. Emelkedett azért más eszközök aránya is: 46% laptopon (is) hallgat zenét, 33% okoshangszóról, 30% asztali gépen, 26% tableten, 35% okostévén.

Categories: Hírek