„Tudtam, hogy elmondhatok bármit egy dalban” – 6 dal Caramellel | smartisjus #11

Rovatunkban rendszeresen közzéteszünk olyan régi és új DEX-előadásokat, Dal+Szerző-cikkeket, amelyek nem csak karantén idején, hanem bármikor segíthetnek fejleszteni a szövegírói, zeneszerzői készségeket, vagy a zenei karrierépítést. Hetente nagyjából egy órában fejlesztheted magad, ha “beiratkozol” a Smartisjus óráira.

Cikksorozatunk tizenegyedik számában őszinte és szórakoztató interjút hoztunk Caramellel a 2019-es DEX-ről. Hogyan írja dalait? Miért törekszik a sokszínűségre mind témaválasztásban, mind hangszerelésben? És mit reagál minderre a közönség? Caramelt Hegyi György kérdezte a zenei alkotás folyamatáról.

Ha eddig még nem tetted, iratkozz fel a blogra és kapj értesítést emailben.

  • Mai témánk:„Tudtam, hogy elmondhatok bármit egy dalban” – így írja a dalait Caramel, így fogadja őket a közönség.
  • Ennyi időt szánj rá: 40 perc

PREMIER | 6 dal Caramellel – Így született a Melóban és a Lélekdonor című szám | DEX Songwriting Expo 2019

Miért talált be az emberek lelkébe és lett sláger a Lélekdonor című szám? Miért írta meg a Melóban című dalt arról, milyen lehet visszatérni a beosztotti létbe, a mókuskerékbe, ha nem jön össze a “nagy álom”?

A Melóban hamar lekerült a műsorlistákról, a Lélekdonor nélkül nincs Caramel koncert. Az interjú első részéből kiderül, Caramel stílusára jellemző a lágy érzelmes sorok mechanikus, tudományos kifejezésekkel való ellenpontozása. Szóba kerül az is, zavarja-e, hogy az emberek manapság mono telefonhangszórón hallgatnak zenét, és inkább a vizualitás került a fókuszba.


PREMIER | 6 dal Caramellel – Így született a Hiperaktív és A zeniten túl című szám | DEX Songwriting Expo 2019

Miért fogadta meglepődve a közönség az Epicentrum album fémes, sci-fis hangzású dalait? Miért szereti Caramel kikérni a nem zenész ismerősei véleményét a készülő dalokról? 

“Ha valamin szeretek dolgozni, az az, hogy ne ismételjem magam.” Caramel szeret kísérletezni, minden dalhoz kicsit más témát és hangzást találni. A Hiperaktív című dalban az őrület érzését akarta kelteni – ez sikerült is, a közönség visszajelzései alapján vannak, akik végighallgatni sem tudják. Caramel egyébként szereti megmutatni nem zenészeknek a készülő dalokat, mert a kívülállóknak sokszor nagyon kézenfekvő ötleteik vannak. A zeniten túl kifejezés például Caramel boxedzőjétől származik.


PREMIER | 6 dal Caramellel – Így született a Csend a zajban és az 1873 című szám | DEX Songwriting Expo 2019

Miért szeret Caramel albumkoncepcióban gondolkodni, és vajon ez milyen hatással van az egyes dalok ismertségére? Minden dala gyorsan elkészül, vagy vannak olyanok is, amelyek évekig formálódnak, mielőtt megjelennének?

A Csend a zajban kifejezetten albumzáró dalnak íródott – az ablaktörlő mozgása adott inspirációt Caramelnek egy koncertről hazaúton. Az 1873 Budapest dalnak készült, ez az egyetlen olyan szám, amelyet Caramel tudatosan szerethetővé akart formálni.


Pici kis mondások – Interjú Molnár Ferenc Caramellel

Milyen visszahúzódó személyiséggel, szemlélődő típusként popsztárnak lenni? Hogyan találta meg mégis ezzel együtt, és ennek ellenére magának őt a közönség? Hogyan jelenik meg a hit a dalaiban, és honnan merít inspirációt?

Caramel a Megasztár után tudatosan visszaereszkedett néhány fokot a siker létráján, hogy tapasztalatokat gyűjtsön és önerőből mászhasson vissza a csúcsra. Az első Sportaréna-koncertje és a Lélekdonor című dal megjelenése után kezdte el úgy érezni, hogy már nem elsősorban a tévés ismertség, hanem a saját művészete miatt kíváncsiak rá az emberek. Caramel úgy véli, a közönségét képtelenség lenne életkor, státusz vagy más társadalomtudományos kategóriák szerint elemezni, mert valami más köti össze őket.

Leiratkozás: Az email alján az “Unsubscribe” feliratra kattintással.

További Smartisjus cikkeinkért kattints ide.



Categories: smartisjus

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.