Rovatunkban rendszeresen közzéteszünk olyan régi és új DEX-előadásokat, Dal+Szerző-cikkeket, amelyek segíthetnek fejleszteni a szövegírói, zeneszerzői készségeket, vagy a zenei karrierépítést. Hetente nagyjából egy órában fejlesztheted magad, ha “beiratkozol” a Smartisjus óráira.
Cikksorozatunk tizenkettedik számában a zene hatásmechanizmusait boncolgatjuk. Miért fontos a sikerhez, hogy legyen története, drámai íve és üzenete a dalunknak? Hogyan lehet az érzelmek tudatos használatával megragadni a nagyközönség figyelmét mind a zenében, mind a közösségi médiában? Ha eddig még nem tetted, iratkozz fel a blogra és kapj értesítést emailben.
- Mai témánk: Ragadd meg a figyelmet zenével! – így építsd fel a dalod, hogy elérd a nagyközönséget.
- Ennyi időt szánj rá: 45 perc
Milyen mesterfogásokat alkalmaznak a popzeneszerzők annak érdekében, hogy dalaik minél több embert megfogjanak? Mi a szerepe a történetmesélésnek, az érzelemkifejezésnek és a groove-nak egy sláger sikerében? Hogyan építsünk drámai ívet?
Nincs zene érzelem nélkül. Az idei DEX-en Friedemann Findeisen a bestsellerré lett The Addiction Formula című könyvéből hozott példákat arra, hogyan lehet az energiaszintek váltakozásával megragadni és irányítani a hallgatók figyelmét. Findeisen formuláját követni nem kötelező, de kommerciális dalszerzéshez igen nagy segítséget jelenthet.
PREMIER | Milyen érzelmeket vált ki a zenéd a hallgatóban? – Linczényi Márk | DEX Songwriting Expo 2020
A zene érzelmeket vált ki a hallgatóban – te már tudod, hogy a tiéd milyet? Hogyan lehet megjeleníteni ezeket az érzelmeket vizuálisan, és beépíteni az előadói imidzsbe? Hogyan használjuk őket tudatosan a közösségi médiában?
Készítsünk érzelmi térképet a produkciónkak! Linczényi Márkó az idei DEX-en a zene hatásmechanizmusának kiaknázásáról beszélt.
PREMIER | Így ír Eurovíziós popslágert a komolyzeneszerző – Bella Máté | DEX Songwriting Expo 2020
Miért tűzte ki célnak A DAL megnyerését Bella Máté zeneszerző, és milyen tanulságokat szűrt le az évek során a slágerírásról, mire megszületett a nyertes szám, a Mostantól? Mitől lesz érdekes és népszerű egy Eurovíziós dal? Egyáltalán miért kezdett pop dalokat írni a kortárs zeneszerző, akinek komolyzenei pályáját már elismerték például Junior Príma-, Artisjus-, Erkel-díjjal is?
Az első pop dalát annyi ideig írta, mint az egyfelvonásos operáját. A rádiók ugyan szerették, de A DAL-válogató középdöntőjében kiesett. A következő próbálkozás már a döntőig vitte, a testdobolással kiegészített Fool Moon dal a második helyen végzett. “Arra jutottam, hogy nem elég a zenei pikantéria, ha nincsen tartalmi mondanivaló, üzenet. […] A popzene felnőtt korba ért, komoly társadalmi problémákra reflektál már”. A DEX-en Bella Máté azt is elmesélte, mit tudott könnyűzenei tapasztalataiból átemelni kortárs műveibe.
Tanulhat-e egymástól a komolyzene és a popzene? Bella Máté előadásból további részletek már megnézhetők a DEX Songwriting Expo Youtube csatornáján.
A szórakoztatóipar a nagyon rövid és a nagyon hosszú tartalmak irányába megy
Miért várjuk el, hogy egy dal ugyanolyan jól teljesítsen minden platformon? El lehetne vetni a “rögzített hosszúságú dalok” elgondolását?
Az interneten a figyelemért folytatott harcban egyre inkább két szélsőség kerül előtérbe: a nagyon rövid és a nagyon hosszú tartalmak. Az előbbiek hatékonyak a figyelem megragadásában, az utóbbiak pedig – ha jók – a megtartásában. A modern popzene már most is a pár másodperces hookok halmozására épül, amelyeket könnyen ki lehet vágni és virális(nak szánt) tartalmakba beilleszteni. Cikkünk arról, hogy lehetne a mozgóképes világ példáját követve a dalokat is a különböző közösségi média platformok kívánalmaira szabni.

További Smartisjus cikkeinkért kattints ide
Categories: smartisjus
Leave a Reply