Ingyenes szakmai tréninget tart a német piacról a Sziget partnere, a FACTORY 92

A német piac évek óta az egyik legfontosabb célpontja a magyar könnyűzenei exportnak. Mint a HOTS exportiroda 2019-es összefoglaló jelentéséből kiderült, a Hangfoglaló Program nemzetközi pályázatai által támogatott koncerteknek majdnem 30%-át ott adták a magyar előadók. A német piacra jutást segítette többek között a 2018-as BuSH, amelynek ez volt az egyik fókusztémája – összefoglalónk itt olvasható.

Egy újabb program, ami ezt a célt szolgálja, a HOTS és a FACTORY 92 stratégiai megállapodása keretében jött létre. A hamburgi székhelyű, PR-ral, marketinggel, tanácsadással és menedzsmenttel foglalkozó cég szakértői négy alkalmas, egyenként két-két órás Zoom tréninget tartanak 20 magyar résztvevőnek, a német piacról általában, a német rendezvényiparról, az ottani felvételkészítésről és zenei marketingről, PR-ról. A HOTS x FACTORY 92 Summer Schoolra nyílt a jelentkezés: ezt az űrlapot kell kitölteni július 24. éjfélig.

„A jelentkezőket szakmai felkészültségük, karrierútjuk és nemzetközi törekvéseik motivációja alapján rangsoroljuk, azzal a céllal, hogy a Summer Schoolon majd közülük az a 20 jelentkező vehessen részt, akiknek céljaihoz aktuálisan a legtöbbet tud hozzátenni a program” – olvasható a leírásban. A szöveg arra is kitér, hogy paradox módon a járványhelyzet most segíthet a magyar előadóknak: „A német piacon már csak méretéből fakadóan is több meghatározó kiadványt eltoltak, így létrejött egy olyan rés, ahol most könnyebben pozicionálhatunk magyar zenekarokat, mint valaha – ehhez azonban szükség van arra is, hogy biztosíthassuk a kellő piaci ismereteket.”

A FACTORY 92 olyan nagy fesztiválok PR-ját, marketingjét csinálja Németországban, illetve az ún. GSA régióban (Németország, Svájc, Ausztria), mint a Sziget és a Balaton Sound, a Roskilde és a c/o pop, valamint több showcase és iparági konferencia; dolgoznak a Sub Pop és a Secretly Canadian kiadókkal, több exportirodával (finn, osztrák), az Európai Bizottsággal stb., valamint rengeteg turné PR-ját végezték már Katy Perrytől a Red Hot Chili Peppersen át Nick Cave-ig és a Rammsteinig.

A HOTS és a FACTORY 92 együttműködése keretében nemcsak a fenti oktatási program valósul meg: összeállítottak egy „több mint 20 magyar zenekarból álló portfóliót, amit online, offline és rádiós felületen is rendre igyekeznek pozicionálni, még ilyen vészterhes időkben is”. A következő előadókról van szó: The Devil’s Trade, Platon Karataev, Apey, Babé Sila, The Qualitons, Freakin’ Disco, Mörk, Mongooz and the Magnet, Ivan & the Parazol, Bohemian Betyars, Dope Calypso, Middlemist Red, Belau, Mayberian Sanskülotts, Meteo, Mordái, Harmed, skeemers, jazzbois, Saya Noé, Goodbye Darjeeling.



Categories: Hírek

Tags: , , ,

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .