Komoly lépés a Spotify számára, hogy 13 új országban lett elérhető. Az új piacok közül Oroszország a legfontosabb, emellett Horvátország, Koszovó, Szerbia, Szlovénia, Ukrajna és a régió más országai is szerepelnek a most bejelentett terjeszkedés célpontjai között.
Daniel Ek vezérigazgató korábban Oroszországot és Dél-Koreát nevezte meg a legfontosabb célpontok között. Az orosz piac a puszta méretén túl azért is nagyon fontos, mert 2019-ben itt nőttek a legnagyobb mértékben a rögzített zene bevételei, és a zenehallgatók 87%-a szokott streamelni – ez jóval magasabb a a világátlagnál, ami 61%. Ugyanakkor – írja a Billboard – a piac már meglehetősen telített, főként helyi szereplőkkel, mint a VK Music és a Yandex Music, de (ezeknél jóval kevesebb felhasználóval) az Apple Music is jelen van itt 2015 óta. (Akkor akart először belépni a piacra a Spotify is, de a nemzetközi szankciók okozta gazdasági nehézségek és az orosz adatvédelmi törvény miatt lemondtak erről.)
Másfelől viszont az orosz piacon nagyon kevés a fizető felhasználó: az összes streamelő mindössze 5%-a. A Spotify viszont különösen sikeres abban, hogy az ingyenes szolgáltatása felől az előfizetés felé terelje az embereket (2019 végén a 271 millió felhasználóból 124 millió volt előfizető, ami 46%-os konverziós arány). Az új területeken élő hallgatók megnyerésére 200 új playlistet hoztak létre, ebből 100 kifejezetten az orosz piacot célozza; vannak köztük sikerlisták, műfajspecifikus playlistek és sok népszerű orosz előadó megkapta a saját „This Is” válogatását (köztük olyan nemzetközileg is ismert előadók, mint a Little Big és Nina Kraviz).
Érdekes módon míg a Spotify 13 országos terjeszkedése komoly feltűnést keltett, jóval kisebb hullámokat keltett az az áprilisi hír, hogy az Apple Music újabb 52 piacon jelent meg, így már 167 országban elérhető – köztük most először több afrikai és dél-amerikai országban, valamint a piacként nem túl jelentős, ám zenei nagyhatalomként ismert Jamaicában is.
Categories: Hírek
Leave a Reply