Rovatunkban rendszeresen közzéteszünk olyan régi és új DEX-előadásokat, Dal+Szerző-cikkeket, amelyek segíthetnek fejleszteni a szövegírói, zeneszerzői készségeket, vagy a zenei karrierépítést. Hetente nagyjából egy órában fejlesztheted magad, ha “beiratkozol” a Smartisjus óráira.
Ha eddig még nem tetted, iratkozz fel a blogra és kapj értesítést emailben.
- Mai témánk: Tippek szimfonikus hangszereléshez Pejtsik Pétertől – munka a nagyzenekarral.
- Ennyi időt szánj rá: 35 perc
PREMIER | Pejtsik Péter – Mi a különbség a zeneszerzés és hangszerelés között? | DEX Songwriting Expo 2019
“Én írtam le, de nem én írtam meg.” Mi a különbség a zeneszerzés és a hangszerelés között? Hogyan kell jól instruálni egy zenekart?
Ahogy az író nem betűkből, úgy a zeneszerző sem hangokból, hanem ívekből, fordulatokból, nagyobb alkotóelemekből dolgozik. A hangszerelő feladata ennél technikaibb: pontosan tudnia kell, milyen eszközökhöz nyúl, és miként alakítsa a hangszerek arányait.
Pejtsik Péter zeneszerző, hangszerelő, karmester több évtizedes szimfonikus zenekari munkából leszűrt tapasztalatait osztotta meg velünk a 2019-es DEX Songwriting Expón.
PREMIER | Pejtsik Péter – Így nyerd meg a szimfonikus zenekar bizalmát | DEX Songwriting Expo 2019
Mitől lesz tiszta vagy hamis a zenekari hangzás? Mikor épül a bizalom a szerző, a hangszerelő, a karmester és a zenekari zenész között?
A kotta írása és olvasása két különböző kompetencia, ezért mielőtt átnyújtanánk a zenekarnak játszásra, érdemes leellenőriztetni egy „írástudóval”. A hangszerelésnél legyünk tekintettel arra, hogy az egyes zenészek ne unják el magukat, a dallamvezetés mindenki számára érdekes legyen – tanácsolta DEX-es előadása második felében Pejtsik Péter.

További Smartisjus cikkeinkért kattints ide.
Categories: smartisjus
Leave a Reply