Rovatunkban rendszeresen közzéteszünk olyan régi és új DEX-előadásokat, Dal+Szerző-cikkeket, amelyek segíthetnek fejleszteni a szövegírói, zeneszerzői készségeket, vagy a zenei karrierépítést. Hetente nagyjából egy órában fejlesztheted magad, ha “beiratkozol” a Smartisjus óráira.
Ha eddig még nem tetted, iratkozz fel a blogra és kapj értesítést emailben.
- Mai témánk: Válassz múzsát és bújj bele az előadó bőrébe! – Presser Gábor tippjei dalszerzéshez.
- Ennyi időt szánj rá: 40 perc
PREMIER | Presser Gábor – Dalt írni másnak, dalt írni magadnak | DEX Songwriting Expo 2019
Hogyan kell eleget tenni egy felkérésnek? Miért nem lehet elcserélni a különböző előadóknak írt dalokat? Hogyan élnek tovább mások előadásában és átdolgozásában az ikonikus szerzemények?
“Képzeld el, hogy az előadó a színpadon áll, és azt a dalt énekli, amit neki írtál. Működik?” Presser Gábor szerint a felkérésre úgy lehet jó dalt írni, hogy a szerző belebújik az előadó bőrébe. Az így született dalokat viszont nem lehet elcserélni. A DEX-en Presser a dalok utóélete kapcsán elmondta, hogy egy szerzőnek fel kell készülnie arra, hogy a legjobban sikerült saját dalait mások átdolgozásában hallja majd vissza.
PREMIER | Presser Gábor – Elvárásoknak megfelelni dalszerzéskor | DEX Songwriting Expo 2019
Hogyan csapódnak le a média elvárásai egy kiadónál, és milyen hatással van ez a szerzőtől kért dalra? Miért tűntek el a dalokból a szólisztikus részek, és milyen hosszú lehet ma egy intró? Tényleg meg kell felelni mindezeknek? Mi a legnehezebb a dalírásban?
A beszélgetés második felében Presser Gábor arra bíztatta a DEX résztvevőit, hogy válasszanak múzsát, és vegyék kezükbe a hangszert, amikor csak akad 10 percük az ötletelésre. “Nem baj, ha nem lesz belőle semmi. De lehet.”
A Presser-Hegyi beszélgetést megelőző Dal+Szerző interjút itt olvashatod.
További Smartisjus cikkeinkért kattints ide.
Categories: smartisjus
Leave a Reply