Normális esetben nem szoktunk féléves jelentésekről hírt adni, de persze 2020 első féléve nem volt normális, ezért fontos látni, hogy több nagy piacon mindennek ellenére nőni tudtak a kiadói bevételek. A Music Business Worldwide itt foglalta össze az adatokat: a spanyol piacon 4%, a német piacon 4,8%, az Egyesült Államokban 5,6% volt a növekedés.
Az RIAA friss jelentésének egyik fontos adata, hogy 1986 óta először több bevételt hoztak a vinyl-, mint a CD-eladások; olyannyira, hogy a fizikai bevételek majdnem kétharmada, 62%-a a vinylnek volt köszönhető. Az is igaz, hogy az eladott példányszámban még a CD vezet a vinyl előtt: 10,6 millió a 8,8 millióval szemben. Továbbá fontos, hogy a fizikai bevételek estek a legnagyobbat 2019 első félévéhez képest: 23%-kal,
A reklámokkal finanszírozott ingyenes zenehallgatás (a YouTube-tól a Spotify ingyenes változatáig) mindössze 3%-ot nőtt, ami legalább nem visszaesés – viszont, mint a Billboard felidézi, ez a szegmens elmúlt években 21-37% közötti növekedéseket produkált. Persze ez a fejlemény sem meglepő, hiszen a reklámköltések rendkívüli mértékben visszaestek.
Categories: Hírek
Leave a Reply