Van igény a neten közvetített koncertekre, de már nem elég a szobában zenélni

Aligha kell mondani, hogy a járvány hatására az érdeklődés középpontjába kerültek a neten közvetített koncertek. Kérdés azonban, hogy mekkora valós igény van ezekre, illetve az is, hogy csak átmenetei megoldásnak bizonyulnak-e a koronavírus elleni oltás megjelenéséig, vagy velünk maradnak. Mint arról nemrég írtunk, egy felmérés szerint az élőzenével foglalkozó szakemberek 49%-a szerint csak addig érdekes a livestream, amíg nincs rendes élőzene; 44%-uk viszont úgy gondolja, hogy az élő és netes fellépések valamilyen hibridje lesz a jellemző a jövőben is.

A közönségigényről szól a Billboard által közölt felmérés. Az Egyesült Államokban a megkérdezettek 47%-a mondta azt, hogy fontos, hogy lehessen virtuális koncerteket nézni – igaz, csak 25%-uk nézett már ténylegesen ilyen fellépést.

A cikk szerint a zeneiparban egyetértés van arról, hogy „az otthoni zenélés egy darabig érdekes volt, de már elég ilyet láttunk”. Így az iparág arra koncentrál, hogy hogyan lehet javítani az élményt. Vannak például klubok, amelyek előfizetéses koncertsorozatot kínálnak, a klub színpadán több kamerával rögzített, professzionálisan megszólaló felvételekkel. Vannak rendhagyó próbálkozások is, például Oliver Heldens holland DJ-producer #HeldensEverywhere címmel olyan show-t tartott, amiben különböző fiktív tévéműsorok hónapokon át felépített díszletei között zenélt. (Utólag is megnézhető 11,99 dollárért.)

Egymás után indulnak és szereznek befektetőket a livestreamre koncentráló alkalmazások. A Dreamstage például Thomas Hesse vállalkozása, aki korábban a Sony Musicnál dolgozott vezető beosztásban. Ő úgy látja, hogy a livestream a következő három évben 6 milliárd dolláros üzletággá fogja kinőni magát. Tim Westergren, a Pandora egyik alapítója Sessions néven indított platformot; szerinte az üzletág összértéke már most 1 milliárd dollár körül lehet, és a következő években „több tízmilliárd” lesz.

A Billboard még egy fontos adatot közöl, különösebb magyarázat nélkül: egy sztárelőadó akár egymillió dollárt is kereshet egy virtuális fellépéssel.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.