Joe Biden kampánystábja az élőzene bizonytalan jövőjével foglalkozó reklámfilmet készített, amit egy NFL-meccs szünetében adtak le először. Ebben a Michigan állambeli Ann Arborban található Blind Pig tulajdonosa beszélt arról, hogy üres a bár, és nem lehet tervezni semmit a jövővel kapcsolatban, pedig „bevétel nélkül nem tudjuk, hogy meddig fogunk tudni túlélni” – és mindez annak köszönhető, hogy Donald Trump elhibázottan kezelte a koronavírus-járványt.
A Blind Pig igen komoly zenei múlttal bír: fellépett itt Jimi Hendrix, John Lennon, Iggy Pop, az REM, a Sonic Youth, a Pearl Jam, a Soundgarden és a Smashing Pumpkins – persze még mielőtt stadionokban turnéztak volna. A Nirvana tagjai egy interjúban azt mondták, hogy az egész világon ez volt a legjobb klub, ahol valaha játszottak.
A reklámfilm levetítése után a Trump-párti médiában számos cikk jelent meg arról, hogy a videóban megszólaló tulajdonos, Joe Malcoun valójában nem küzd anyagi gondokkal: komoly vagyont örökölt feleségének nagyapja, egy sikeres ingatlanbefektető révén (mint mondta: „olyan volt, mintha megütöttük volna a lottó főnyereményt”), és több tech cégben is vannak befektetései.
Nem sokkal ezután a reklámfilmet visszavonták, még a YouTube-ról is eltávolították. A Trump-kampány szóvivője szerint ez annak elismerése, hogy hazugságon kapták őket. A Biden-kampány viszont azt állítja, hogy annak, ami a reklámban elhangzott, semmi köze nincs Joe Malcoun személyes anyagi helyzetéhez (nem állítja azt, hogy az ő megélhetése veszélybe került volna), és azért távolították el a reklámot, mert a tulajdonost nagyon sok fenyegetés érte, nemcsak online, hanem miután akarata ellenére megjelent a neten a címe és telefonszáma, személyesen is többen zaklatták őt és családját.
Categories: Hírek
Leave a Reply