A YouTube zenei vezetője, Lyor Cohen egy blogposztban osztott meg néhány adatot a videómegosztó és a zene kapcsolatáról. A legfontosabb az, hogy a járványhelyzet hatására immár havi kétmilliárd fölé nőtt azok száma, akik a YouTube-on hallgatnak zenét. A zenehallgatás 60%-a mobilon történik, és egyre nagyobb a tévén youtube-ozás jelentősége. Például a videómegosztón elérhető élőzenei felvételeket 2020 nyarán több mint kétszer annyi időn át néztek tévén, mint egy évvel azelőtt. Egy másik helyen a Google arról is írt, hogy azoknak a felhasználóknak, akik zenét hallgatnak, több mint a fele több mint tíz percig teszi ezt.
A kétmilliárdos számot érdemes egyrészt összehasoníltani a Spotify 320 milliós felhasználói bázisával; másrészt a YouTube Music és Premium immár több mint 30 milliós előfizetői bázisával – írja a Music Business Worldwide. A lapnak Lyor Cohen azt mondta, hogy úgy látja, a zeneipar számára egy ideig az előfizetésekre építő modell tűnt a legígéretesebbnek, de szerinte „egyre nagyobb a lelkesedés” a YouTube „két forrásra támaszkodó növekedése” iránt is – ez a két forrás persze az előfizetések és a hirdetési bevételek.
Cohen idézett blogposztjának éppen az a célja, hogy a hirdetőket meggyőzze arról, hogy érdemes zenei tartalmak mellett hirdetni; szerinte ez egy nagyon komoly, de nagyrészt még kiaknázatlan terület. A hirdetők meggyőzésére egyrészt leszámol néhány előítélettel, például hogy a zenét a háttérben hallgatják a fogyasztók, így nem igazán figyelnek rá (és így a reklámokra sem) – valójában a zenei tartalmak 85%-át „előtérben” fogyasztják. A poszt és a Google más, marketingeseknek szóló oldalai több példát is hoznak arra, hogy a zenei tartalmakhoz párosított hirdetések milyen hatással voltak a márkára nézve.
A zenei tartalmak iránt érdeklődő hirdetők számára a YouTube több új lehetőséget is kínál. A most (egyelőre tíz országban) bevezetett dynamic lineup elnevezésű eszköz lehetővé teszi, hogy egy reklám a megfelelő, releváns témájú videók jelenjen meg; lehet például egy közelgő ünnepről szóló tartalmakat választani, vagy utazás, sport, szórakozás, szépségápolás, divat és videójáték témájú videókat, mindezt lokalizálva. Ennek egyik része a zenei alapú dynamic lineup, ami adott stílusú vagy hangulatú zenék mellé helyezi a hirdetést; vagy kiválasztható a zenei top 100 is, amivel „a brand a számára fontos piacokon a legnépszerűbb előadók, dalok mellé kerül”. Emellett bevezeik a YouTube-on az audio hirdetéseket is.
Categories: Hírek
Leave a Reply