Végéhez közeledik az új zeneoktatási módszertant bemutató Future Songwriting projekt

Záróeseményéhez érkezik a Future Songwriting nevű, kreatív zeneoktatást középpontba állító projekt, ami az elmúlt két évben újszerű módszertannal finn, német és francia általános iskolákba vitte el a zenealkotás izgalmát, és tanári workshopok keretében Magyarországon is bemutatkozott. A Future Songwriting missziója, hogy a digitális eszközök segítségével egyenlő hozzáférést biztosítson a zene és az alkotás világához – a gyerekek zenei előképzettségétől és hátterétől függetlenül. A projekt módszertana a finn oktatási rendszerben gyökerezik – kombinálva a leginnovatívabb módszereket a zenei szakemberek hozzáértésével. A projekt keretében Európa-szerte csaknem 100 dal született 81 általános és középiskolai tanár és diákjaik részvételével.

A projektzáró webinárium 2020. december 10-én 16:00 órakor kezdődik. Az eseményen bemutatják a Future Songwriting legfontosabb eredményeit, és a résztvevők közösen levonják a képzés legfontosabb tanulságait is. A webinárium bárki számára nyitott, aki szívesen betekintene egy nagy volumenű európai projekt színfalai mögé, és aki szemtanúja szeretne lenni a zeneoktatás jövőjének.

Regisztrálni emailben, erre az email címre küldött üzenettel lehet: [email protected]

Facebook-esemény: https://fb.me/e/RsPl9H4l

A projekt 2018 októberében indult, de az eredeti ütemterv a koronavírus-járvány miatt módosításra szorult, több iskolában a próbatanítás 2020 tavaszáról őszre tolódott. Az európai utazási korlátozások miatt a tanárok egy része online vett részt a tréningen, a diákok pedig csak az osztályukon belül tudták bemutatni az elkészült dalokat. A nehézségek ellenére mind a 15 iskola részt tudott venni a Kreatív Európa program által támogatott projektben, a tanárok képzését és a diákok közös dalszerzését a finn zeneoktatási szakemberek, az INTO-módszer megalkotói vezették.

A projekt részeként az iskolai próbatanításokat kutatómunka is kísérte – különös figyelemmel a tanárok és a technológia szerepére az osztálytermekben.

Annak tudatában, hogy az eredményeiket szakpolitikai döntéshozók is figyelembe veszik majd, Heidi Partti és Jussi Puukka, a University of Arts Helsinki munkatársai interjúkat készítettek a résztvevő tanárokkal, melyekben az általuk levont legfontosabb tanulságokra voltak kíváncsiak. A webináriumon ezeket is hallhatjuk majd.

Julia Weber és Christian Rolle a kölni egyetemről a gyerekek zeneszerzési stratégiáival foglalkozott. Folyamatosan követték és elemezték a németországi iskolák diákjainak munkáját, míg Rafael Ramirez (Pompeu Fabra Egyetem) kutatásának középpontjában a technológia használata és annak a kreatív alkotói folyamatokban észlelhető hatása állt.

A webinárium résztvevői minden prezentáció után kérdezhetnek a téma előadójától. Az esemény a finn, német és francia iskolák pedagógusainak beszámolójával zárul, akik megosztják gondolataikat a Future Songwriting projekttel és az egész oktatás alapjául szolgáló INTO-módszer alkalmazhatóságával kapcsolatban.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.