Üzleti titkokat loptak a versenytárs szerveréről a Ticketmaster alkalmazottai, 10 millió dollár a büntetés

Még 2017-ben vádolta meg a Songkick a Ticketmastert azzal, hogy egy volt Songkick-alkalmazott felhasználóneveket és jelszavakat vitt magával a cégtől, és ezeket kihasználva üzleti titkokat szerzett meg a Ticketmaster számára. Két éve egy peren kívüil megállapodás keretében a Ticketmaster 110 millió dollárt fizetett a Songkicknek, most pedig a büntetőperben is kiszabták az ítéletet. Ez egyrészt 10 millió dollár, másrészt pedig egy etikai és compliance programot kell kidolgozniuk, ami a hasonló visszaéléseket megelőzi a jövőben. A New York Times cikke szerint a büntetés „nem egy komoly tétel a több milliárd dollárt érő cég számára”, bár persze a járvány amúgy is rosszul érintette a Ticketmastert, illetve tulajdonosát, a Live Nationt.

A nyomozás megállapította, hogy a felhasználónevekkel többen, több alkalommal beléptek a Songkick szervereire. Megnézték többek között, hogy milyen szolgáltatásokat kínálnak a velük dolgozó előadóknak, hozzáfértek az elővételes jegyek adataihoz, a honlap jegyeladó alkalmazásának terveihez. Ezeket a Ticketmaster több alkalmazottjával is megosztották. Egy vezető azt írta egy belső memóban, hogy az a cél, hogy ezek alapján „megfojtsák” a versenytársat, és egyik legfontosabb ügyfelüket „ellopják”.

A Ticketmaster a zenészekkel való kapcsolattartásért felelős részlegének vezetője bűnösnek vallotta magát. A cég őt és az adatokat áthozó alkalmazottat még 2017-ben kirúgta. A hivatalos nyilatkozat szerint amit tettek, az „nem fér össze az általunk vallott elvekkel”.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .