A MusicWatch piackutató mérte fel, jellemzően milyen csatornákon fedeznek fel ma új zenéket a hallgatók. Mint a kutatás a Billboardon megjelent összefoglalójában olvasható, évtizedeken keresztül három fő módja volt a felfedezésnek: a rádió, a lemezboltok és az ismerősök, barátok ajánlásai (angolul leírható három R-rel: radio, retail, recommendation).
Ezzel szemben ma egy nagyságrenddel több lehetőség van arra, hogy valaki korábban nem hallott dalokkal találkozzon. Arra a kérdésre, hogy melyik számukra ezen a téren a legfontosabb platform, 30% a streamet jelölte meg, ami magasan megelőzte a rádiót (11%), a közösségi médiát (9%) és a barátokat, ismerősöket (8%). Ezen túl a MusicWatch még rengeteg lehetőséget sorol fel, amint az alábbi ábrán is látható. A synceknek köszönhetően a sorozatok, filmek és videojátékok is komoly szerepet játszanak a felfedezésben. A listán viszonylag kis súllyal szerepelnek az olyan hagyományos csatornák, mint az újságok (a blogok jóval megelőzik őket, de szintén nincsenek a legfontosabbak között), és egyelőre az olyan új szereplők, mint a podcastek, live streamek, az okos hangszórók ajánlásai szintén nem kerültek az élvonalba.
Abban, hogy mennyire elégedettek az adott platform által nyújtott felfedezési lehetőségekkel, szintén a stream áll az első helyen (57% az audio, 52% a video stream), a rádió itt már kevésbé jól szerepelt.
A MusicWatch szerint az a legfontosabb tanulság, hogy milyen sokféle forrása van a felfedezésnek, milyen sokféle helyen lehet (vagy kell) elindítani egy-egy új megjelenés kampányát. Nem az a leglényegesebb kérdés, hogy melyik csatorna áll az első helyen, inkább az, hogy hogyan ezek sokféleségét legjobban arra használni, hogy segítsük a rajongókat abban, hogy új kedvencekre találjanak.
A megkérdezett ezer amerikai zenehallgató 42%-a mondta azt, hogy elég neki az, ha a kedvenc előadóitól hallgatja a kedvenc dalait. Így tehát 58% nevezhető „felfedezőnek” a MusicWatch szerint, de fontos látni, hogy ez nagyon sokszínű csoport. Mindössze 13%-uk az, aki kifejezetten időt szán arra, hogy új zenéket keressen, érdeklik az újdonságok és az, hogy akiket megismer, azoknak elmélyedjen az életművében. A „felfedezők” negyede inkább ragaszkodik a kedvenceihez (mind az előadók, mind a műfajok terén), az új zenék felfedezésében sem távolodik el tőlük, és inkább passzívan találkozik korábban nem ismert dalokkal.
A felmérés egyik igen bíztató eredménye, hogy a felfedezést igen gyakran követi az, hogy mélyebb kapcsolatot alakítanak ki a zenehallgatók a nekik tetsző, korábban nem ismert dalokkal. 61%-uk szokta ezeket újrahallgatni (ennek legfontosabb platformja a stream), bár az is igaz, hogy az újrahallgatók mindössze 21%-a néz utána az előadó más zenéinek is. A felmérés szerint egyébként a hallgatóknak jóval fontosabb az, hogy maga a dal megfogja őket, mint az előadó személye, imidzse.

Categories: Hírek
Leave a Reply