Félő, hogy sok sofőr nem fog visszatérni a turnébuszokra

Miközben a lekötött turnék száma már most magasabb, mint 2019-ben volt, a turnébuszokat működtető cégek aggódnak, hogy nem lesz elég sofőrjük az igények kiszolgálására – írja a Billboard.

A kényszerű leállás ideje alatt sokan találtak olyan új munkát, ami akár jobban is fizet – például az Amazon raktárai közötti szállítást -, és ami sokak számára nagyon fontos: nem jár azzal, hogy a sofőrnek hónapokat kell az otthonától, a családjától távol tölteni. „Most azt hallgatok a rádión, amit akarok, és ha félre akarok húzódni és pihenni egy kicsit, akkor megtehetem” – mondta egy, a turnék világába visszatérni nem akaró sofőr. Egy másik, aki a rocksztárok szállításáról a csirkékre állt át, egyik előnynek azt tartja, hogy most ő lett saját maga főnöke, a másiknak azt, hogy a csirkék nem mondják azt, hogy „leállnák itt, hogy elmehessek vécére?” További probléma, hogy a turnésofőröktől megkövetelik, hogy beoltassák magukat, és ezt nem mindenki akarja.

A Billboard szerint a turnésofőröknek olyan extra képességekre van szükségük, amik miatt nem könnyű pótolni őket: hosszú órákon át ébren kell maradniuk; képesnek kell lenniük arra, hogy sztárokkal beszélgessenek (ami persze másik oldalról a szakma vonzereje is); jól kell érteniük a szereléshez is, hogy a semmi közepén újraindítsák a lerobbant buszt. Emiatt a cégek inkább a már tapasztalt munkaerőt keresik, de persze szükségmegoldásként az új sofőrök betanítása is szóba jön.

Azt egyelőre csak találgatják a szakmában, hogy mekkora lesz a hiány. Van, aki szerint az év második felében és még inkább 2022-ben fog beütni igazán a probléma. Mások azért még bizakodnak, hogy a turnésofőrködés olyan, máshol nem található előnyöket is kínál („catering and swag”, ahogy az egyik nyilatkozó fogalmaz), hogy sokan visszatérnek majd, ha meghallják a „szórakoztatóipar csábító hívását”. Egyelőre a Green Day kellett, hogy visszafogja a turnéját: az eredetileg tervezett 20 busz helyett 14-gyel indulnak útnak.



Categories: Hírek

Tags:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.