A Songfinch különleges alkalmakra készült, személyre szabott dalokat kínál a felhasználóknak. A megrendelő megadhatja a műfajt, a hangulatot és azt, hogy milyen alkalomra lesz az ajándék (születésnap, házassági évforduló stb.). Igazán személyessé az teszi a dalt, hogy a megrendelő leírja a megajándékozottal közös történetét, legfontosabb közös emlékeiket, legjellemzőbb tulajdonságait stb. Dalonként 3-4 olyan részletet is meg lehet adni, amiket mindenképpen szeretne visszahallani a dalban. (Vagy akár ennél többet is, de csak 3-4 megjelenését garantálják).
A 3-7 napon belül elkészülő dal ára 249 dollár (76 ezer forint – most éppen akciósan 199 dollár, vagyis 61 ezer forint). Különféle extrákat is lehet rendelni felárért: a dalt CD-re vagy 7 inches vinylre írva, kottát vagy éppen a dalt lejátszó plüssmacit. Az elkészült dalt lehet javítani is – mint itt látható, ha a dalszerző nem követte jól az utasításokat, akkor ingyen; ha a megrendelő nem adta meg elég jól mondjuk a nevek pontos kiejtését, vagy a dalt hallva rájön, hogy még egy részletnek mindenképpen benne kell lennie a szövegben, akkor a javítás pénzbe kerül. A megrendelőket és a dalszerzőket a music supervisor csapat köti össze.
A Rolling Stone cikke szerint dalonként 100 dollár jár a zenészeknek, akik maguk írják, veszik fel és keverik meg a felvételt. Aki minderre képes, és érdekli az, hogy szerzőként bekerüljön a Songfinchhez, itt jelentkezhet adatai megadásával. „Ha úgy gondoljuk, hogy illenél a csapatba, megkeresünk” – írják. A dal jogai a zenésznél maradnak, a megrendelő pedig korlátlan idejű felhasználási jogot kap.
A Songfinch most azzal került be a hírekbe, hogy 2 millió dollárnyi befektetést szerzett, olyan zeneipari guruk álltak be mögé, mint Abel Tesfaye (The Weeknd) és menedzsere, Wassim “Sal” Slaiby, valamint az Atlantic Records vezetője. A Rolling Stone a cég fontosabb pénzügyi adatait is közli: 2019-ben a bevétel 150 ezer dollár volt, 2020-ban már 1,45 millió dollár, 2021 első félévében pedig már meghaladta a 2,25 millió dollárt is.
A gyors növekedést részben a járványnak köszönhetik, részben pedig annak, hogy a személyre szabott ajándékok egész piaca gyorsan nő. Ezen a területen a legismertebbek a hírességek által videóra mondott üzeneteket kínáló szolgáltatások, mint például a Cameo, amiről itt írtunk részletesen. A Songfinch vezetői szerint lényegesen különbözik az, amit ők kínálnak: egy sztár által felmondott „boldog szülinapot” üzenetnek inkább novelty értéke van, egy személyre szabott dal viszont ennél jóval mélyebb érzelmi értéket hordoz.
Categories: Hírek
Leave a Reply