A TikTok-felhasználóinak 80%-a számára ez a legfontosabb platform a zenék felfedezésére

Az Old Town Road sikere óta az is tud arról, milyen fontos szerepet tölt be a TikTok a popzenében, aki sosem használta az appot. A cég 2020 végén adott ki először a zenére koncentráló jelentést, mostanában pedig két felmérés is megjelent, ami azt számszerűsíti, hogy milyen fontos szerepet tölt be a TikTok az új zenék felfedezésében.

Június közepén egy brit, francia, német, olasz és spanyol felhasználók körében készült felmérés eredményeit publikálták. Ebben a megkérdezettek 80%-a mondta azt, hogy nemcsak hogy szokott új zenéket felfedezni a TikTokon, hanem egyenesen ez az első számú platform, ahol ezt teszi. Nemcsak hogy találkoznak új zenékkel, hanem ha tetszik nekik egy szám, aktívan utána is mennek: 46%-uk felkeresi az előadó profilját, 43% követi is őket.

A TIkTok friss közleményében két amerikai felmérés eredményeit idézi. „A felhasználók többsége nemcsak hogy új zenéket fedez fel a TikTokon, hanem egyben olyan dalokat is hall, amiket sehol máshol” – írják. A megkérdezettek 75%-a mondta, hogy szokott új előadókat felfedezni a platformon, 63%-uk pedig hallott olyan dalokat itt, amiket korábban nem. Az elkötelezettséggel kapcsolatos adat, hogy 72% mondta azt, hogy vannak olyan dalok, amiket a TikTokhoz köt, vagyis akkor is az app jut eszükbe róluk, ha nem ott hallják.

Tekintve, hogy a jogtulajdonosoknak a stream szolgáltatók jóval magasabb jogdíjat fizetnek, mint a TikTok, fontos eredmény, hogy a válaszadók kétharmada mondta azt, hogy a platformon hallott dalokat nagyobb valószínűséggel fogják keresni a stream szolgáltatóknál is. (A Spotify-on egyébként több népszerű playlist van, amik a TikTokon népszerűvé lett dalokat gyűjtik össze.)

Az NBC cikke ehhez azt teszi hozzá, hogy míg a stream szolgáltatóknál a felfedezés elsősorban azt jelenti, hogy a felhasználó ízléséből kiindulva ajánlanak új dalokat az algoritmusok, addig a TikTokon jóval gyakrabban előfordul, hogy – ahogy egy tini felhasználó mondta a lapnak – „olyan zenéket, zenekarokat találok, akiket amúgy normális esetben nem hallgatok”.

A Variety cikke elhelyezi a TikTokot a zenék felfedezését lehetővé más platformok között. A MusicWatch piackutató egy blogunkon is szemlézett nagy felmérésben vizsgálta a témát. Amikor több választ is lehetett adni arra a kérdésre, hogy valaki hol fedez fel új zenéket, az audio stream szolgáltatók végeztek az első helyen (47%), a video stream a másodikon (45%) és a rádió a harmadikon (41%). A barátok, rokonok ajánlásai (39%), filmekben elihangzó zenék (35%) és közösségi médiás posztok (30%) után következtek az olyan videómegosztók, mint a TikTok, Instagram Reels és Triller (29%).

A Variety cikkében egy zeneipari szakember még egy faktort felidézett: nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a kiadók marketingesei rengeteg energiát és pénzt ölnek abba, hogy a platformon futtassanak be új dalokat, előadókat – nagyjából úgy, ahogy két éve mindenki a Spotify playlistekre koncentrálta az erőfeszítéseit.



Categories: Hírek

Tags: ,

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.